Der er trængsel på værftet Mest i Thorshavn, hvor trawlerne nærmest ligger i kø for at få foretaget vedligeholdelsesarbejder. Det er blandt andet Rejetrawleren Arctic Viking der ligger på slæbestedet, sammen med partrawlerne Eysturbúgvin og Vesturbúgvin. Arctic Viking bliver nok klar igen onsdag og sejler derefter tilbage på rejefiskeriet i Barentshavet.
Thorshavn
Slætnatindur, har efter 3 dages tur landet 7 tons til Barið i Thorshavn. Det meste som er i lasten er lange, som har en kilopris på 12 kroner. Lasten er vurderet til 86.450,00 kroner. Kutteren Alberg lander en last på 3,3 tons i Thorshavn, det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 12,50 kroner. Lasten indbragte 52,181,00 kroner efter et fiskeri i 3 dage vest for Færøerne. Partrawleren Vesturtúgvalander lander en last på 50 tons til Barið i Thorshavn, hvoraf det meste er sej. De har fisket i 12 dage under Færøerne.
Partrawlerne Jaspis og Ametyst lander en last på 270.000 pund til Barið i Thorshavn, fortrinsvis sej, som er fisket i ca en uge ved Færøerne. Líraberg lander en last på 3,8 tons, som er fisket på 3 dage ved Færøerne. Overvejende lange, som gav en kilopris på 12 kroner og en samlet lastværdi på 53,356,00 kroner, efter en tur vest for Færøerne.
Kollefjord
Jupiter lander en last på 850 tons store og gode makreller til Faroe Pelagic. Jupiter har fisket sammen med de andre makrel og silde skibe ved Færøerne. Den gamle Not/trawleren Polar Amaroq, som vist nok bedre er kendt under navnet Eros, som blev skiftet ud i år, lander en last på 1150 tons sild til Faroe Pelagic. De har fisket i færøsk farvand øst mod den norske grænse.
Runavík
Partrawlerne Stelkur og Bakur lander en last på 90 tons til Faroe Orgin i Runavík. Når skibene har landet sejler de ind til Skála hvor de skal på værft. Skibene er ikke blevet malet, siden de kom som splinternye i 2002, så de har holdt sig godt. Partrawlerne Munkur og Skúgvur lander en last på 100 tons til Faroe Orgin i Runavík, overvejende en last af sej. De har fisket i 10 dage øst for Færøerne på denne tur og man melder om godt fiskeri.
Klaksvík
Grønanes som partrawler sammen med Vesturtúgva lander sine 50 tons til Kósina i Klaksvík, hvoraf det meste som er i lasten er sej. Lineskibet Kvikk lander en last på 32,3 tons i Klaksvík til Kósin. Det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 11,50 kroner og som gav en samlet lastværdi på 382,009,00 kroner. De har fisket i 14 dage ved Island på denne tur. Kutteren Líðhamar lander en last på 2,4 tons i Klaksvík, det meste som er i lasten er kuller, som har en kilopris på 11,50 kroner. Lasten er vurderet til 27,690,00 kroner, som er fisket på kun en enkelt dag.
Tvøroyri
Finnur Fríði lander en last på 1600 tons, som de lander til Varðin Pelagic på, lasten består af sild, som er fisket øst for Færøerne og fiskeriet betegnes som godt. Tróndur í Gøtu lander en last på 1400 tons til Varðin Pelagic på Tvøroyri. De tager først til Fuglefjord hvor de afleverer et trawl hos Vónin, først derefter lander de fangsten.
Fuglefjord
Grunnabarð lander en last på 900 tons sild i Fuglefjord Lasten bliver landet til Havsbrún og er fisket øst for Færøerne på denne tur. De tog tilbage til fiskeriet efter losningen. De irske Not/trawlere Brendelen og Father McKee lander tilsammen 2000 tons havgalt. De lander fangsten til Havsbrún i Fuglefjord, som er fisket vest for Irland. Brendelen og Father McKee kommer nogle gange om året og lander til Havsbrún.
Hvalba
Niels Pauli og Steintór har lavet en god tur vest for Færøerne. Trawlerne som partrawler lander en fangst på 370.000 pund i Hvalba. De har fisket i 12 dage vest for Færøerne og lasten bestod overvejende af 45.000 pund hellefisk, resten er sej.
Ánunum
Norðborg lander fiskeolien og fiskemelet til Havsbrún i Fuglefjord og sejler derefter til Áninar for at lande lasten af frossen sild og makrel. Christian í Grótinum lander også i Ánunum. Talene på lasten er dog ikke oplyst.
Svalbard
Russiske skibe fisker store dele af deres sild ved Svalbard i Barentshavet. Det oplyses af sildene både er store og gode i dette område.
Toftir
Kutteren Keldan lander en last på 1,9 tons, som er fisket på nogle få timer under Færøerne, de lander fangsten på Toftir. Det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 11,50 kroner og de er vurderet til 21,865,00 kroner. De har fisket øst under Færøerne på denne tur. Kutteren Hvítaberg lander en last på 2,3 tons på Toftir, det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 12 kroner og en lastværdi på 25,950,00 kroner. Lineskibet Stapin lander en last på 72,8 tons på Toftir. Hvoraf det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 11,50 kroner og en samlet lastværdi på 840,385,78 kroner. De har fisket i 12 dage ved Island. Garnskibet Oknin lander en last på 9,2 tons på Toftir, hvoraf det meste som er i lasten er 8,4 tons hellefisk, som har en kilopris på 23 kroner, som gav en samlet lastværdi på 200,795,00 kroner. De har fisket i 6 dage øst for Færøerne.
Leirvík
Lineskibet Pison lander en last på 49,9 tons, hvoraf det meste er brosme, som har en kilopris på 7,00 kroner og som gav en samlet lastværdi på 481,555,00 kroner. De har fisket i 11 dage ved Færøerne.
Vági
Trawleren Beinisvørð lander en fangst på 32,7 tons i Vági, det meste som er i lasten er 15 tons hellefisk, som har en kilopris på 23 kroner og lasten blev samlet vurderet til 480.415,50 kr. De har fisket i 10 dage øst for Færøerne på denne tur. Kutteren Petur M lander en last på 5 tons i Vági, overvejende lange, som har en kilopris på 12 kroner, som er fisket i 4 dage ved Færøerne. Lasten er vurderet til 62,014,00 kr. Kutteren Svanur lander en fangst på 2,7 tons i Vági, fortrinsvis lange, som har en kilopris på 12 kroner. De hat fisket i et døgn og lasten er vurderet til 29,838,00 kroner.
Eiði
Kutteren Gordrúgvin lander en last på 2,4 tons på Eiði, overvejende torsk, som har en kilopris på 12 kroner.
Lasten er vurderet til 26,960,00 kroner, der ligesom de fleste kuttere, er fisket på kun en dag. Linekutteren Volunteer lander en last på 19,4 tons på Eiði, det meste som er i lasten er 4,7 tons hellefisk, som har en kilopris på 23 kroner. Lasten er vurderet til 270,622,50 kroner, som er fisket i 7 dage ved Færøerne. Kutteren Luttur lander en last på 3,2 tons, som er fisket på et døgn nord for Færøerne på Eiði. Det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 11,50 kroner og som gav en lastværdi på 37,080,00 kroner.
Kutteren Gunnvá lander en last på 2,8 tons på Eiði, det meste som er i lasten er helleflynder, der gav en kilopris på 65 kroner og en samlet lastværdi på 78,155,00 kroner, efter et fiskeri som betegnes som værende godt.
FiskerForum.com