Logo-FiskerForum
  • Top Artikler
  • Nyheder
    • Seneste Nyheder
    • Nordiske Nyheder (Kortnyt)
    • Nybygninger
    • Reguleringer
    • Nyheds Kategorier
      • Akvakultur
      • Fiskearter
      • Fiskeri
      • Foreninger
      • Forskning
      • Forvaltning
      • Havne
      • Messer
      • Miljø
      • Nyheder
      • Områder
      • Politik
      • Producenter
      • Produkter
      • Slutbruger – Fødevarer
      • Uddannelse
      • Ulykker-Forlis
      • Økonomi
      • Gæsteartikler
    • Nyhedsarkiv
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • News in English
    • Nyhedsservice
    • Video
  • Fartøjer
    • Skibsdatabase
    • Nyeste Billeder
    • Skibe Til Salg
    • Ordrelisten
    • Nybygninger
    • Nybygninger – leveringer
  • Køb & Salg
    • Køb og salg
    • Til Salg
    • Købes
    • Frydendahl
    • Opret Profil
  • Jobs
    • Jobs
    • Hyrebørs
  • Service
    • Vejret
    • Auktionspriser
    • Oliepriser
    • Fakta Om Fisk
      • Fiskearter
      • Fangstmetoder
    • Servicelinks
    • Nyhedsservice
    • Kontakt
    • Medieinformation
  • Servicelinks
  • Dansk
  • English
Menu
  • Top Artikler
  • Nyheder
    • Seneste Nyheder
    • Nordiske Nyheder (Kortnyt)
    • Nybygninger
    • Reguleringer
    • Nyheds Kategorier
      • Akvakultur
      • Fiskearter
      • Fiskeri
      • Foreninger
      • Forskning
      • Forvaltning
      • Havne
      • Messer
      • Miljø
      • Nyheder
      • Områder
      • Politik
      • Producenter
      • Produkter
      • Slutbruger – Fødevarer
      • Uddannelse
      • Ulykker-Forlis
      • Økonomi
      • Gæsteartikler
    • Nyhedsarkiv
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • News in English
    • Nyhedsservice
    • Video
  • Fartøjer
    • Skibsdatabase
    • Nyeste Billeder
    • Skibe Til Salg
    • Ordrelisten
    • Nybygninger
    • Nybygninger – leveringer
  • Køb & Salg
    • Køb og salg
    • Til Salg
    • Købes
    • Frydendahl
    • Opret Profil
  • Jobs
    • Jobs
    • Hyrebørs
  • Service
    • Vejret
    • Auktionspriser
    • Oliepriser
    • Fakta Om Fisk
      • Fiskearter
      • Fangstmetoder
    • Servicelinks
    • Nyhedsservice
    • Kontakt
    • Medieinformation
  • Servicelinks
  • Dansk
  • English
MAN Introducere 221 kW i Tier 3 til fiskeriet med West Diesel A/S

MAN Introducere 221 kW i Tier 3 til fiskeriet

  • april 6, 2021
  • Lars Tornsberg
  • Dato: 06/04/2021
  • kl. 10:50
  • Kilde: West Diesel
  • Kategori: Miljø
  • Tags: l, motor
  • Land: Danmark
Foto / Video: MAN og West Diesel A/S

ANNONCER

West Diesel lancerer nu en MAN 221 kW, 12,5 L IMO III motor. West Diesel er sikre på at denne motor vil blive attraktiv for mange fiskere i Danmark. Med denne motor er det muligt at opfylde både dine krav og myndighedernes emissionskrav.

MAN og West Diesel A/S introducerer derfor nu en 221 kW Marine fremdrivning med IMO 3 certificering. Motoren er baseret på MAN’s pålidelige og velafprøvede D-2676 6-cylindrede rækkemotor på 12,4 liter og som yder 221 kW – 296 HP ved 1800 rpm, hvilket gør den ideel til større fiskefartøjer.

Andre ydelser tilgængelige i D-2676 Marine fremdrivnings programmet med SCR og IMO Tier 3 certificering spænder lige fra 290 til 441 kW og i D-2862 programmet fra 551 til 1213 kW.

For at opfylde kravene til IMO Tier 3, er motoren udstyret med MAN’s SCR efterbehandlingssystem, hvor styringen af SCR-anlægget og indsprøjtningen af urea, er en velintegreret del af MAN motorens elektroniske styring.

Fordele ved MAN motorer med SCR anlæg fra West Diesel A/S:

  • Brændstofoptimeret, lavt brændstofforbrug
  • Fabriksmonteret El-klargøring med panel i maskinrum og styrehus
  • Lavt urea forbrug, minimal ammonia slip og lugtfri drift med urea
  • Fleksibel og letvægts-kompakt SCR-enhed med 4 forskellige valgfrie standardløsninger
  • Airless SCR-system, der kræves ikke trykluft for indsprøjtning af urea
  • Lave installationsomkostninger, ingen kompressoranlæg og tanke
  • Lave driftsomkostninger, herunder ingen drift og vedligehold til trykluftanlæg
  • IMO Tier 3 EIAPP-certifikat og Technical file leveres med motoren (Scheme A certificering)
  • Leveres som Marine fremdrivning og generatortrækker
  • Forberedt for klasse i alle gængse selskaber
  • Tysk kvalitetsprodukt, produceret i Tyskland
  • En anden fordel er West Diesel´s 24 timers service

Fakta om Tier III og Kvælstofoxid (NOx)

NOx reguleringen har til formål, at sænke udledningen af kvælstofoxid (NOx) fra skibe, da denne bidrager til luftforurening på land og til algeopblomstring i havet.

NOx reguleringen indeholder tre niveauer, Tier I, Tier II og Tier III.

  • Tier I trådte i kraft den 1. januar 2000.
  • Tier II trådte i kraft den 1. januar 2011.
  • Tier III træder i kraft den 1. januar 2021 i ECA-områderne der dækker Nordsøen og Østersøen. Disse ECA – områder omfatter samlet set Østersøen, de indre danske farvande, Kattegat, Skagerrak, Den Engelske Kanal og Nordsøen, syd for 62° nordlig bredde og øst for 4° vestlig længde.

Reglerne gælder for enhver marinedieselmotor med en effekt på mere end 130 kW, der er installeret om bord på et skib; og enhver marine dieselmotor med en effekt på mere end 130 kW, som har undergået en større forandringer.

Herudover gælder reglerne også for motorer der installeres i eksisterende skibe den 1 januar 2021 eller senere samt ved ”større ombygninger af motorer” dvs. hvis en motorydelse ændres udover begrænsningerne i dens godkendelses-certifikat eller fx brændstofsystemet ændres. Man er dog undtaget for reglerne hvis en motor udskiftes med en identisk motor;

Hvad betyder det?
For skibe der har fartområde, der omfatter de Nordamerikanske og Caribiske ECA-områder (dvs. skibe der har ”world wide” fartstilladelse) gælder tier III kravene for motorer med en ydelse over 130 kW for skibe hvor kølen er lagt den 1. januar 2016 eller senere samt ved installation af nye motorer i alle skibe efter den 1. januar 2016.

For skibe der sejler i Nord- og Østersø ECA en gælder tier III kravene for motorer med en ydelse over 130 kW i alle skibe, hvor kølen er lagt den 1. januar 2021 eller senere. Herudover gælder reglerne også for motorer med en effekt over 130 kW der installeres i eksisterende skibe den 1 januar 2021 eller senere samt ved ”større ombygninger af motorer” dvs. hvis en motorydelse ændres ud over begrænsningerne i dens godkendelsescertifikat eller fx brændstofsystemet ændres. Man er dog undtaget for reglerne hvis en motor udskiftes med en identisk motor;

Hvordan opfyldes reglerne?
For skibe der sejler til udenlandske havne skal tier III kravene dokumenteres med skibets EIAPP certifikat, IAPP certifikat, og den tekniske fil som krævet i MARPOL Annex VI og NOx technical Code kapitel 2 stk. 2.2.5.

For skibe der udelukkende sejler til og fra danske havne kan tier III kravene dokumenteres med motorernes typegodkendelses certifikat ol. (Det er ikke nødvendigt med de internationale IMO-certifikater).

Kilde: Søfartsstyrelsen

Besøg os på
Seneste Nybygninger
S264 Astrid af Skagen

Nybygning S264 Astrid leveret fra Karstensens Skibsvæft

Nybygning RI344 Christina leveret fra Vestværftet

Nybygning RI344 Christina leveret fra Vestværftet

KG690 Christian í Grótinum leveret fra Karstensens Skibsværft

L120 Linette

Nybygning L120 Linette afleveret til ejerne i Thyborøn

TidligereForrige nyhed»Kom nu op i tempo,« siger direktør om etableringen af grøn strøm til Power-to-X
Næste nyhedFisker fra Gilleleje omkommet efter kæntrings-ulykkeNæste
Fiskefabrikker går sammen for at styrke sig konkurrencemæssigt foto: Fjord Seafood

Fiskefabrikker går sammen for at styrke sig konkurrencemæssigt

Nautiske publikationer på hjemmesiden er opdaterede for 2023. Foto: Fyrlisten - søfartsstyrelsen

Fiskeriets Arbejdsmiljøråd har opdateret de »Nautiske publikationer«

16 mio. kr. til at undersøge effekten af bundslæbende fiskeredskaber i Jammerbugt. arkivfoto: FiskerForum.dk

Millionstøtte til projekter der skal undersøge effekten af bom-trawl i Jammerbugten

Dørene til et nyt grønt Nordsøeventyr er nu åbne foto: FiskerForum.dk

Siden 70´erne har vi hentet olie og gas i Nordsøen, nu sender vi Co2´en retur

ANNONCER

Kontaktinfo

  • +45 60 22 09 46
  • info@fiskerforum.dk
  • Otto Pedersvej 1
    6960 Hvide Sande
    Danmark

Nyheder

  • Seneste Nyheder
  • Nordiske Nyheder
  • Nybygninger
  • Nyhedsservice
  • Tip en Nyhed
  • News in English

Andre Projekter

  • Oplevelsesgaver
  • DK Fisker
  • Tilbudsverden.dk
  • Traepiller-priser.dk
  • OSB plader
  • Gas grill
  • Hvide Sande
  • Redningsvest
  • elpriser
  • WordPress kursus
  • MyHvideSande

Service

  • Fartøjer - Skibsdatabase
  • Køb & Salg
  • Hyrebørs
  • Oliepriser
  • Fiskepriser
  • Fakta om Fisk
  • Medieinformation

NYHEDSARKIV

  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015

Nyhedsservice

modtag nyheder
Tip en nyhed
Facebook Instagram Twitter Youtube
reklamer nej tak
Logo-FiskerForum

Alle billeder, tekster og data på FiskerForum er beskyttet af dansk lov om ophavsret. Alle rettigheder tilhører eller varetages af FiskerForum.dk på vegne af de tilknyttede fotografer. Det er ikke tilladt at kopiere eller bruge tekster, data eller billeder fra FiskerForum uden tilladelse. © 2004 - 2019

Webdesign by ApolloMedia

Handelsbetingelser Cookie & Privatlivspolitik

By continuing to use this website, you consent to the use of cookies in accordance with our Cookie Policy.

Accept