I sidste uge blev den færøske fiskerflåde reduceret med et par trawlerne. Det var Topas og Sardis, der er solgt til et rederi i Albanien. Salgsprisen var ca. 600.000 kr for hvert skib, som i den seneste tid har ligget i Denmark, og ventet på købere. Skibene skal nu i dok, hvor de skal overhales og derefter sejler skibene til Albanien til ombygning, hvor de også rigges om til fiskeri efter rejer og til det pelagisk fiskeri. Det er endnu uklart om rederiet Thor i Hósvík, har planer om at købe nye skibe i stedet for de gamle.
Landinger til Klaksvík
Lineskibet Núpur landede 24,5 tons til Klaksvík. Det der blev solgt på aktionen var kuller, som havde en kilopris på 11,88 kr. Lasten blev her efterfølgende vurderet til 291.060,00 kr på aktionen. De landede fangsten til Kósina i Klaksvík, og tog tilbage til fiskeriet, efter de havde landet. Den mindre trawler Fiskaklettur landede 28,6 tons til Klaksvík, hvoraf 11,9 tons var torsk, som havde en kilopris på 19,30 kr. Lasten blev her vurderet til 538.139,40 kr., som var resultatet af et fiskeri på 7 dage nord og øst for Færøerne. Den mindre trawler Dýrindal landede 11,2 tons til Klaksvik, Hvoraf 7,5 tons var torsk, som havde en kilopris på 19.30 kr Lasten blev her vurderet til 183.918,40 kr., som var deres resultat af et fiskeri på kun 5 dage nord for Færøerne, og fiskeriet har været yderst fornuftigt. Lineskibet Pison landede 77,3 tons til Klaksvík, hvoraf 45,7 tons var torsk, som havde en kilopris på 19,28 kr. Lasten blev her vurderet til 1.252.227,40 kr., som de har fisket i 11 dage nord for Færøerne.
Landinger til Tórshavn
Den mindre trawler og søsterskibet til Fiskaklettur, Skálafossur, landede 31,7 tons i sidste uge til Tórshavn, hvoraf 18 tons var havtaske, som havde en kilopris på 22,- kr. Lasten blev her vurderet til 602.284,00 kr., som de havde fisket i 7 dage ud for Færøerne, og fiskeriet har været godt og fornuftigt. Garnskibet Túgvursteinur landede 6,7 tons i Tórshavn, hvoraf 5 tons var hellefisk, som havde en kilopris på 31,- kr. Lasten blev her vurderet til 179.460,00 kr., som var resultatet af et fiskeri på 3 dage vest for Færøerne på denne tur. Lineskibet Havbúgvin landede 23,2 tons i Tórshavn, hvoraf langt det meste var 21,7 tons torsk, som havde en kilopris på 18,39 kr. Lasten blev efterfølgende vurderet til 418.584,20 kr., som de havde fisket i 8 dage nord for Færøerne. Lineskibet Sandshavið landede 79,5 tons til Tórshavn, hvoraf 38,4 tons var torsk, som havde en kilopris på 18,80 kr. Lasten blev samlet vurderet til 1.204.136,00 kr., som de havde fisket i 11 dage ud for Færøerne, og fiskeriet har været rigtig godt på denne tur. Garnskibet Thor landede 3,7 tons til Tórshavn, hvoraf 3,6 tons var hellefisk, som havde en kilopris på 31,- kr. Lasten blev her vurderet til 113.071,00 kr., som var resultatet af et fiskeri på kun 5 dage øst for Færøerne. Linekutteren Fiskivarði landede 14,4 tons til Tórshavn, hvoraf 7,7 tons var laks, som havde en kilopris på 17,75 kr. Lasten blev efterfølgende vurderet til 207.753,50 kr., som de havde fisket i 4 dage vest for Færøerne.
Landinger til Toftir
Garnskibet Oknin landede 5,2 tons til Toftir, hvoraf 4,3 tons var hellefisk, som havde en kilopris på 31,- kr. Lasten blev efterfølgende vurderet til 148.560,00 kr., som var resultatet af et fiskeri i 6 dage vest for Færøerne. Linekutteren Volunteer landede 12,7 tons til Toftir, hvoraf 10,8 tons var torsk, som havde en kilopris på 18,57 kr. Lasten blev her vurderet til 227.356,00 kr., hvilket var resultatet af et fiskeri på 5 dage vest for Færøerne. Linekutteren Mýlingur landede 25,4 tons til Toftir, hvoraf 13,2 tons var torsk, som havde en kilopris på 18,96 kr. Lasten blev her vurderet til 378.280,00 kr., som var resultatet af et fiskeri på 5 dage vest for Færøerne.
Landinger til Leirvík, Runavík og hvalba
Den mindre trawler Búgvin landede 25,7 tons til Leirvik, hvoraf 17,7 tons var torsk, som havde en kilopris på 18,18 kr. Lasten blev efterfølgende vurderet til 404.511,48 kr., som de havde fisket i 9 dage nord for Færøerne. Den mindre trawler Sigatindur landede 29,9 tons til Leirvík, hvoraf 27 tons var havtaske, som havde en kilopris på 22,- kr. Lasten blev her vurderet til 621.309,60 kr., som var resultatet af et fiskeri på 8 dage ud for Færøerne. Partrawlerne Rókur og Lerkur landede 240.000 pund til Origin i Runavík, overvejende sej, som de havde fisket ud for Færøerne. Partrawlerne Stelkur og Bakur landede 230.000 pund til Faroe Origin, ligeledes sej, som de har haft et godt fiskeri af. Partrawlerne Heykur og Falkur landede 340.000 pund til Runavík, overvejende sej som de havde fisket ud for Færøerne. Fiskeriet har været fornuftigt og de tog da også straks tilbage til fiskeriet efter landingen. Partrawlerne Hamranes og Steintór landede 280.000 pund, overvejende sej, som de har haft et fiskeri af ud for Færøerne.
Landinger til Tvøroyri og fuglefjord
Trawleren Jupiter landede 450 tons blåhvilling til Varðin Pelagic på Tvøroyri. De havde fisket ud for Færøerne, og de har haft et rigtig godt fiskeri på turen. Straks efter landingen, tog de tilbage til fiskeriet efter blåhvilling. Finnur Fríði landede 1400 tons blåhvilling i Fuglefjord, som de har fisket ud for Færøerne og Arctic Voyager landede ligeledes blåhvilling på 700 tons til Havsbrún, som de også har fisket ud for Færøerne. Fiskeriet var dog mindre godt her. Christian í Grótinum landede 1500 tons blåhvilling til Havsbrún, som de har fisket ud for Færøerne. Tróndur í Gøtu landede 2000 tons blåhvilling til Fuglefjord, som de har fisket ud for Færøerne. Høgaberg landede 1000 tons blåhvilling til Pelagos i Fuglefjord, som de også havde fisket ud for Færøerne, og fiskeriet har også her været rigtig fint.
Landinger til Norge
Den norske fabrikstrawler Atlantic Star landede 900 tons i Tromsø, efter et fiskeri på 16 dage i Barentshavet, De har haft et godt og fornuftigt fiskeri undervejs og fangsten bestod overvejende af rødfisk, kuller og sej. Straks efter landingen tog de tilbage til fiskeriet i Barentshavet.