Fiskens Dag falder i år i den samme uge, hvor MSC kører den første kampagne i størstedelen af landets supermarkeder.
Målet er at udbrede både antallet af produkter med det blå mærke og at fortælle danskerne om den positive forandring under havoverfladen, som de støtter, når de vælger MSC-fisk og skaldyr.
Den besked skal også ud til de mindste, forklarer Karoline Rahbek, kampagnekoordinator i MSC. Morgendagens fiskeforbrugere kan nemlig have stor indflydelse på, hvilke fisk, der kommer i indkøbskurven:
”Det glade budskab er, at vi alle sammen kan være med til at ændre situationen. Og at det er nemt. Også børn kan være med ved at minde deres forældre om, at de skal kigge efter det blå MSC-mærke, når de køber fisk,” siger hun og fortsætter:
”Der kommer ikke til at være nogen dommedagsprofetier, for det kan sagtens være sjovt at passe på fiskene i havet. Alle er velkomne, og vi håber, at rigtig mange kommer forbi og prøver kræfter med de bæredygtige fiskemetoder.”
Kom og prøv MSC’s fiskespil på Rådhuspladsen kl. 10-15. Du kan også opleve alt fra fiskeauktioner, ægte fiskere fra Vestkysten, se Sebastian Klein optræde og høre koncert med Tørfisk.
Kilde: MSC
FiskerForum.com