Amanda Seafoods, der står bag mærkerne Amanda, Glyngøre og Bornholms, udvider nu deres sortiment med en række nye premiumprodukter under Glyngøre-mærket. Virksomheden har set en mulighed i dagligvarehandlens kølediske og ønsker at udfylde disse med nye produkter, især inden for kølesegmentet.
Direktøren for Amanda Seafoods, Jesper Kold Sørensen siger til Fodevarewatch.dk, »der er et stort potentiale i at udvide Glyngøre-mærket med produkter som røget laks, ørred og hellefisk. Han mener, at forbrugerne igen begynder at vælge kvalitet, efter en periode hvor pris var det primære fokus under inflationen. Denne tendens har givet Amanda Seafoods mod på at udvide deres sortiment med flere premiumprodukter.«
Glyngøre-mærket er allerede kendt for produkter som sild, makrel og tun, og har stor tillid blandt forbrugerne. Jesper Kold Sørensen tror på, at mærket kan bære flere kategorier og fortsat vil være attraktivt for kunderne, selvom priserne justeres. De nye produkter forventes at ramme køledisken inden for de næste fire til fem måneder, men før det skal produktionskapaciteten på plads, og de rette partnere findes.