HM 320 – Belinda – kommer igen i fiskeri.
Hanstholm kutteren blev fra årets begyndelse handlet til et rederi i Hirtshals. Nu er det besluttet, at fartøjet fortsat skal fiske industrifisk.
Hanstholm kutteren blev fra årets begyndelse handlet til et rederi i Hirtshals. Nu er det besluttet, at fartøjet fortsat skal fiske industrifisk.
Fiskerne har igen fundet markeder for rødspætterne. De senere års meget store PO udtag er forsvundet. Samtidig er priserne steget.
Det Norske Havforskningsinstituttet fraråder nu øget fangstkvote af tobis i den norske zone.
Ringkøbing Skjern kommunes Ungdoms Uddannelsesvejledning fik en underholdende og lærerig fremvisning tirsdag den 22. maj, i fiskerbyen Hvide Sande.
Engelsk trawler med tre fisker ombord frygtes sunket ud for Dorsets kyst.
Europa-Kommissionen er nu klar med kampagnen 2012, til fiskeriet efter blåfinnet tun.
Nordjysk turisme skal være med til at genskabe det traditionsrige fiskeri efter sorte hummere, som tidligere har været kendetegnede for Hirtshals.
I dag kom EU’s fiskeriministre et skridt videre i forhandlingerne om bæredygtig fiskeri
Rødspætte fiskeriet har trukket flere fremmede skibe til Hvide Sande, da fiskeriet næsten foregår lige ”vest for molen”.
Fiskeskipper Jean Vad Christensen på kutter "L 525 Tingholt" har netop landet 1.020 tons store, fine tobis til TripleNine i Thyborøn.