I Online nyhederne »Beddings- og VærftsNyt« fra Hvide Sande Shipyard Steel & Service, kan man blandt andet i denne uge læse om udvidelsen af værftets beddingskapacitet og den noget større produktionshal, der samlet indgår i HVSA’s Pit-Stop service.
Pit-Stop servicen er det vestjyske Værfts tilbud, der specielt og især henvender sig til Offshore-fartøjer, der ofte er i charter og derfor pressede på tid.
»Vi oplever jævnligt, at rederierne ringer til os, med et akut problem, der skal løses på bedste og hurtigste måde – også når uheldet er ude i weekenden eller de mørke timer i døgnet. Her har vi som værft så den opgave, straks at påbegynde arbejdsopgaverne ved ankomst og levere indenfor den estimerede leveringsdato« siger servicemanager Jesper Vejlgaard på Hvide Sande Shipyard.
Pit-Stop servicen, der naturligvis også anvendes ved planlagte kølhalinger, klasse-syn, ombygninger m.m. benyttes bl.a. af NOS (Nothern Offshore Service) og tilsvarende virksomheder, servicen udbydes med mangeårig ekspertise og med følgende grundværdier:
- Der skal drives en troværdig virksomhed.
- Der sikres meget tilfredse kunder.
- Der sikres meget tilfredse medarbejdere.
- Der vækstes minimum 5 procent på bundlinjen årlig
- Det skal være sjovt at arbejde i HVSA.
Hvide Sande Shipyard har været i skibsbygnings-industrien i mange år. De senere år har værftet, fra overvejende at fokusere på fiskefartøjer, nu også gået over til at arbejde med en bredere vifte af aktiviteter i Nordsøen. Udfordringerne og ændringerne er taklet up front, med en innovativ og fleksibel indstilling til opgaverne.
Værftet har avancerede produktionsfaciliteter, herunder ca 8.500 m2 overdækkede produktionshaller, 16 beddingsspor samt 4 overdækkede beddingsspor inden i produktionshallerne. Ligeledes råder værftet over overfladebehandlingshaller med både varme- og luftfugtighedskontrol. Faciliteter der gør det muligt for værftet at optimere produktionstiden og levere samt udfører professionelt arbejde til tiden – hver gang.