Det er et samarbejde som Dansk Tang forventer sig meget af, for med aftalen frigiver man kræfter til produktionen, siger medejer Simon Weber Marcussen af Dansk Tang til Fodevarewatch.dk
Det handler om en redefinering af forretningen og et fokus og tilpasning af opgavefordelingen. »Vi har, lige siden vi startede, kendt til Fiskerikajen, som også af og til har bestilt lidt tang til deres kunder. Mere er der bare ikke blevet gjort ud af det – indtil nu. Nu har vi indgået et rigtigt partnerskab, og Fiskerikajen har dermed fået tang i deres sortiment,« siger Simon Weber Marcussen, der driver Dansk Tang sammen med sin far, Claus Lynge Marcussen.
Han siger videre til avisen, »Det passede også meget godt med, at vi var et sted, hvor vi ikke længere behøvede at være ude ved vores kunder hele tiden,« siger han med henvisning til, at der efterhånden er kommet et vist kendskab omkring brug af tang i madlavning. Men også folks fokus på bæredygtighed passer godt sammen med vores Dansk Tangs klima- og miljøfokus, siger Simon Weber Marcussen og henviser til at tingene skal gøres ordentligt og med samarbejdet kan vi hjælpe hinanden til at gøre det på den bedst og mest fornuftige måde.
På sigt er planen, at Fiskerikajen skal stå for langt størstedelen af distributionen af produkterne fra Dansk Tang, så man her istedet kan koncentrerer sig om produktionen.
Dansk Tang indgår samarbejde med Fiskerikajen Engros
ANNONCER