Den 4.-7. juni deltog Hirtshals Havn for femte gang på verdens største transportmesse, Transport Logistic, i München.
Transport Logistic rummer alle segmenter inden for godstransportsektorerne og danner dermed en god platform for at få skabt kontakt til nye kunder og få indsigt i godstransporten på både europæisk og verdensplan.
Marketingskoordinator ved Hirtshals Havn, Ditte G. Sørensen, siger:
”Det er femte gang vi er med på messen og i løbet af de sidste tre gange er der sket en betydelig udvikling i forhold til vores synlighed både på messen og på transportområdet generelt. Hvor vi tidligere skulle opsøge rederier og andre interessante kundegrupper på messen, så oplever vi nu, at de selv henvender sig til os på standen. Deltagelsen på Transport Logistic i München er vores største enkeltsatsning marketingsmæssigt. Både planlægning og deltagelse kræver mange ressourcer, men vi er ikke i tvivl om, at deltagelsen giver et udbytte på lang sigt.”
Hirtshals Havn brugte desuden messen til at få styrket eksisterende kontakter, og markedsført Jyllandskorridoren og havnens positionen som omdrejningspunkt for trafik til Norge. Med et besøgstal på omkring 53.000 besøgende og 2.013 udstillere fra 63 forskellige lande, var der rig mulighed for at få budskabet ud og få skabt kontakt med nye dele af den internationale transportsektor.
”Vi har taget en masse ideer og indtryk med hjem fra München, og dem vil vi i den kommende tid arbejde videre med i målsætningen om at udvikle Hirtshals Havns markedsposition og bidrage til væksten hos vores samarbejdspartnere i Nordjylland. Foruden det at møde nye potentielle kunder, så giver messen også mulighed for at følge udviklingen i transportmarkederne og blive inspireret til udvikling af nye forretningsmuligheder og koncepter.” slutter Ditte G. Sørensen.