TG 773 Asbjørn Senior lander en fangst på 900 tons makrel på Tvøroyri, som er fisket i EU farvand sammen med trawleren Kúrberg. De skal lave én tur til med Kúrberg, men det bliver ikke før til august, så Kúrberg har mulighed for at fiske efter sej i mellemtiden.
Motorproblemer på havet
Not/trawleren Fram fik problemer igen, denne gang var det vest for Hebriderne, hvor trawleren var på fiskeri sammen med Sjagaklettur, da de igen fik problemer med motoren. Sjagaklettur måtte derfor slæbe Fram til Tórshavn, hvor motoren blev repareret. Det tog 3 døgn, at slæbe Fram til Tórshavn, og det vides endnu ikke hvor længe reparationen kommer til at tage.
Trawler sprunget læk under fiskeri
Not/trawler Grunnabarð fra Lopra var lige ankommet på feltet, da de begyndte at tage vand ind. De klarede selv at pumpe vandet over bord med egne pumper, indtil kystvagtskibet Brimil ankom, for at slæbe dem til Skála. Grunnbarð har ellers ligget stille i længere tid, på grund af problemer med udstyret ombord, og man var lige blevet færdige med arbejdet og var således på første tur, da skibet sprang læk.
God rejefangst af Canadisk trawler
Trawleren Inuksuk fra Canada har haft et rigtig godt fiskeri de seneste dage. De har nemlig fisket 380 tons rejer på kun 7 dage. På den bedste dag fik de 67 tons rejer. Rejerne bliver produceret til det japanske marked og lasten indbragte ca. 10 mio kr.
Havsbrún i Fuglefjord modtager lodde og blåhvilling
Christian í Grótinum lander en last på ca 2000 tons blåhvilling til Havsbrún i Fuglefjord, som er fisket ved Færøerne og Jupiter lander 2500 tons blåhvilling. De måtte dog vente med losningen pga. kø. Finnur Fríði lander en last på 2400 tons blåhvilling, som de har fisket syd for Færøerne. De har fisket i ca, en uge. Så snart de har landet tog de også tilbage på fiskeri ved Færøerne.
Havfisk lander en last på 80 tons lodde som er fisket ved Island. De er nu færdige med deres kvote efter lodde, og lander fangsten på Færøerne på deres vej til Norge. De skal nu fiske blåhvilling ved Shetland. Slættaberg ankommer til Havsbrún i Fuglefjord med 1300 tons blåhvilling, som de har fisket syd for Færøerne. De måtte dog vente lidt med landingen på grund af kø. Så snart de havde landet tog de tilbage på fiskeri.
Toftir får flere landinger fra Flemish Cap
Lineskibet Mascot lander en last på 18,3 tons på Toftir, hvoraf det meste er torsk, som har en kilopris på 14,- kr. Lasten er vurderet til 272,187,00 kr., som de har fisket i 7 dage vest for Færøerne på denne tur. Garnskibet Oknin lander en last på 5,7 tons på Toftir, det meste som er i lasten er 5,7 tons hellefisk, som har en kilopris på 30,- kr. Lasten er vurderet til 148,780,00 kr., som de har fisket i 4 dage på denne tur og fiskeriet har været rigtig godt.
Lineskibet Stapin lander en last på 49,8 tons på Toftir, det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 15,- kr. Lasten er vurderet til 730,000,00 kr., som de har fisket i 10 dage på denne tur og fiskeriet har været godt. Kutteren Volunteer lander en last på 21,6 tons på Toftir, det meste som er i lasten er 8,1 tons kuller, som har en kilopris på 11,60 kr. Lasten er vurderet til 312,115,00 kr., som de har fisket i 5 dage vest for Færøerne.
Váðasteinur er tilbage fra Flemish Cap, og lander ca. 130 tons torsk på Toftir, som de har fisket på Flemish Kap, nu er Lineskibet klart igen til at tage på fiskeri på Flemish Cap. De har kvote nok til en tur til. Det tager ca. en uge, at sejle til Flemish Cap fra Færøerne. Fryse-lineskibene Eivind, Klakkur og Kambur har alle lige landet deres fangster fra Flemish Cap i St. Pierre. Trawlerne Brestir og Vesturleiki som lige har fisket hellefisk ved Færøerne, er også taget på fiskeri ved Flemish Cap.
Godt fiskeri af kuller, torsk og sej lander i Klaksvík
Lineskibet Jákup B lander en last på 14,7 tons til Kósina i Klaksvík, det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 14,- kr. Lasten er vurderet til 237,118,80 kr. som de har fisket nord for Færøerne i 6 dage på denne tur og fiskeriet har været fint. Gadus har haft et rimeligt fiskeri i Barentshavet og har ca 400 tons om bord. Det mest er torsk og kuller, som bliver forarbejdet til filet ombord. De har fisket i ca. en måned nu og som fiskeriet arter sig, forventes de at lande om ca. 3 uger. Der er 32 mand er ombord på Gadus på denne tur.
Partrawlerne Vestmenningur og Skoraberg lander samlet en last på 190.000 pund til Kósina i Klaksvík, det meste som er i lasten er sej. Så snart de har landet tager de tilbage på fiskeri ved Færøerne.
Lineskibet Kvikk lander en fangst på 17,2 tons til Kósina i Klaksvík, det meste som er i lasten er ca 16 tons kuller, som har en kilopris på 11,- kr. Lasten er vurderet til 180.222,000 kr., som de har fisket i 10 dage ved Færøerne på denne tur.
Flere gode landinger af torsk og sej på Færøerne
Kutteren Mýlingur lander en last på 22,1 tons på Eiði, hvoraf det meste er torsk, som har en kilopris på 15 kr. Lasten er vurderet til 294,010,00 kr., som de har fisket i 5 dage på denne tur og fiskeriet har været godt. Lineskibet Havbúgvin lander en last på 30,9 tons til Barðið i Tórshavn, det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 14 kr. Lasten er vurderet til 481,826,47 kr., som de har kun fisket i 8 dage vest for Færøerne. Partrawlerne Eysturbúgvin og Vesturbúgvin lander en last op 150.000 pund i Tórshavn, hvoraf det mest er sej. De har fisket øst for Færøerne i 11 dage. Partrawlerne Bakur og Stelkur lander en last på 150.000 pund til Faroe Origin Runavik, som de har fisket øst for Færøerne. De har fisket i 11 dage og fangsten er overvejende sej. Partrawlerne Breiðanes og Hamranes lander en last på 150.000 pund, hvoraf det meste er sej i Hvalba. De har været på fiskeri i 6 dage på denne tur og fiskeriet har været fint, men vejret har været dårligt på hele turen.
FiskerForum.com