Partrawleren Fram ændre navn til Skoraberg og for fremtidig havn i Klaksvik. Den nyindkøbte not / trawler Havilah, som blev købt på Island får derefter navnet Fram og får hjemhavn i Vestmanna. Fram afløser trawleren Gullberg, der sank ud for Færøerne for ca. et år siden. De venter nu på at fiskeriet efter makrel og sild begynder ved Færøerne.
Rejetrawleren Arctic Viking lander i Norge
Arctic viking lander 380 tons rejer i Norge, efter et fiskeri i Barentshavet. De begyndte ellers fiskeriet i russisk farvand, men flyttede senere på grund af dårligt fiskeri. Mens de losser i Norge skiftes en del af mandskabet.
Færøsk trawler fisker ved Grønland
Trawleren Brestir har efter et fiskeri ved Grønland, 200 tons i lasten og har lige været i Island får at bunker olie. Brestir laster normalt 300 tons og så snart skibet har fuld last, stævner de mod Færøerne igen.
Den grønlandske trawler Regina C er ankommet til Fuglefjord for at hente trawludstyr fra Vónin. Regina C har netop været på værft i Danmark og når de har rigget om, tager de på fiskeri igen.
Kollefjord
Partrawlerne Vestmenningur og Skorðaberg lander en last på 250 tons til Faroe Pelagic i Kollefjord. Lasten er guldlaks, som er fisket syd for Færøerne. Efter losningen tager de tilbage på fiskeri igen ud for Færøerne.
Toftir
Garnskibet Oknin lander en last på 12,8 tons, hvoraf det meste er 8,8 tons hellefisk som har en kilopris på 23 kr. Lasten er vurderet til 235,125,00 kr., som de har fisket i 6 dage vest for Færøerne, med et tilfredsstillende resultat. Vesturbúgvin og Eysturbúgvin lander tilsammen 300 tons guldlaks, som er fisket syd for Færøerne. Fiskeriet betegnes som værende godt og de efter losningen tilbage til fiskeriet efter guldlaks.
Lineskibet Váðasteinur, som har haft samme ejer siden fartøjet blev bygget tilbage i 1977, er nu solgt til en virksomhed på Toftir. Váðasteinur er i øjeblikket på fiskeri ud for Færøerne og så snart de kommer ind for at lande bliver handlen effektueret og skibet vil derefter få hjemmehavn på Toftir. Kutteren Volunteer lander en last på 28,5 tons, hvoraf det meste er lange der har en kilopris på 10 kr. Lasten er vurderet til 321,715,00 kr., som de har fisket i 5 dage vest for Færøerne og fiskeriet har været godt på denne tur.
Kutteren Heidi lander en last på 2 tons, hvoraf det meste er kuller som har en kilopris på 8 kr. Lasten er vurderet til 20,057,00 kr., som de har fisket i et døgn på denne tur. Lineskibet Stapin lander en last på 62,5 tons hvoraf det meste som er torsk, som har en kilopris på 10 kr. Lasten er vurderet til 737,997,20 kr., som de har fisket i 9 dage og fiskeriet har været tilfredsstillende.
Kutteren Hvítaberg lander en last på 2,8 tons, som bliver landet på Toftir, det meste som er i lasten er kuller som har en kilopris på 9 kr. Lasten er vurderet til 29,075,00 kr. De har fisket i et døgn øst for Færøerne og fiskeriet har vært rigtig fint. Kutteren Keldan lander en last på 3,3 tons på Toftir, det meste som er i lasten er torsk og kuller. Lasten er vurderet til 31,285,00 kr. De har fisket i et døgn øst for Færøerne og fiskeriet har været godt. Lineskibet Jákup B lander en last på 67,6 tons på Toftir, det meste som er i lasten er 54 tons torsk, som har en kilopris på 9 kr. Lasten er vurderet til 860,890,00 kr., som de har fisket på 9 dage ude mellem Færøerne og Island.
Leirvík
Den mindre trawler Olga Maria lander en last på 7,7 tons i Leirvík, overvejende med en last bestående af 5,9 tons torsk, som har en kilopris på 12,05 kr. Lasten er vurderet til 86,359,00 kr., som de har fisket i 6 dage vest for Færøerne og fiskeriet har da heller ikke været det aller bedste på denne tur. Den mindre trawler Birtingur lander en last på 11,3 tons, hvoraf det meste som er i lasten er 3,1 tons rødspætter, som ha en kilopris på 11 kr. Lasten er vurderet til 178,199,44 kr.
De har fisket i 12 dage ved Færøerne og fiskeriet har været rigtig fint på denne tur.
Den mindre trawler Hansa Maria lander en last på 11 tons i Leirvík, det meste som er i lasten er 4 tons rødspætter, som har en kilopris på 11 kr. Lasten er vurderet til 191,831,20 kr., som de har fisket i 12 dage ud for Færøerne på denne tur.
Tórshavn
Garnskibet Thor lander en last på 99 tons til Barið i Tórshavn, det meste som er i lasten er 8,2 tons hellefisk som har en kilopris på 22 kr. Lasten er vurderet til 209,950,00 kr., som de har fisket i 7 dage øst for Færøerne. Kutteren Alberg lander en last på 3,8 tons, hvoraf det meste som er i lasten er helleflynder som har en kilopris på 65 kr. Fiskeriet har været godt på denne tur. Lasten er vurderet til 77,853,00 kr.
Kutteren Líraberg lander en last på 6,5 tons, hvoraf det meste er helleflynder, som har en kilopris på 65 kr. Lasten er vurderet til 116,595,00 kr., efter et fiskeri som må betegnes som værende godt. Kutteren Slætnatindur lander en last på 4,3 tons, hvoraf det meste er helleflynder som har en kilopris på 65 kr. Lasten er vurderet til 115,293,00 kr., som de har fisket i 4 dage.
Kutteren Trý Systkin lander en last på 2 tons til Barið i Tórshavn, det meste som er i lasten er torsk, som har en kilopris på 10 kr. Lasten er vurderet til 22,012,00 kr., som de har fisket i et døgn på denne tur og fiskeriet har været godt på denne tur. Lineskibet Sandshavið lander en last på 70 tons til Barið i Tórshavn, vi ved ikke hvad der er i lasten eller værdien af samme. Men de har fisket i 13 dage og fiskeriet betegnes som godt. Så snart de havde losset tog de tilbage på fiskeriet ud for Færøerne.
Klaksvík
Den mindre trawler Dragasund lander en last på 10,9 tons, hvoraf det meste er 4 tons havtaske, som har en kilopris på 25 kr. Lasten er vurderet til 182,350,50 kr., som de har fisket i 7 dage øst for Færøerne. Kutteren Bragd lander en last på 3,6 tons i Klaksvík, det meste som er i lasten er lange som har en kilopris på 10 kr. Lasten er vurderet til 60,167,00 kr., som de har fisket på et døgn på denne tur og fiskeriet har været godt.
Kutteren Skurðaklettur lander en last på 2 tons i Klaksvík, det meste som er i lasten er brosme,l som har en kilopris på 7 kr. Lasten er vurderet til 23,662,00 kr. De har fisket i et døgn på denne tur og fiskeriet har vært rigtig fint. Partrawlerne Safir og Smaragd lander en last på 100 tons, overvejende sej til Kósina i Klaksvík. Skibene har fisket øst for Færøerne på denne tur og så snart de havde losset, tog de tilbage på fiskeri ud for Færøerne.
Runavík
Partrawlerne Heykur og Falkur lander en last på 240 tons, hvoraf det meste er sej til Faroe Origin i Runavík. De har fisket i 11 dage øst for Færøerne og fiskeriet har været godt på denne tur. Straks efter losning, tog de tilbage på fiskeriet. Partrawlerne Bakur og Munkur lander en last på 140 tons hvoraf det meste er sej. De lander lasten til Faroe Origin i Runavík. Så snart de havde landet tog Munkur tilbage på fiskeri med Stelkur, mens Bakur skal på Værft i Tórshavn.
Hvalba
Partrawlerne Breiðanes og Hamranes lander en last på 280.000 pund i Hvalba, det meste som er i lasten er sej., som de har fisket i 9 dage vest for Færøerne og fiskeriet har været godt denne tur. Partrawlerne Niels Pauli og Steintór lander en last på 80 tons i Hvalba, det meste som er i lasten er hellefisk, som er fisket øst for Færørne på denne tur. De har fisket i 10 dage og fiskeriet har været godt.
Hvannasundi
Kutteren Brandur lander en last på 2,6 tons i Hvannasundi, det meste som er i lasten er kuller, som har en kilopris på 13 kr. De har fisket i et døgn og lasten er vurderet til 31,255,00 kr. Fiskeriet har været rigtig fint på denne tur.
Eiði
Kutteren Gordrúgvin lander en last på 2,3 tons, overvejende kuller, som har en kilopris på 13,- kr. Lasten er vurderet til 25,990,00 kr., som de har fisket på et døgn denne.
Vági
Kutteren Heidi í Løðhamri lander en last på 5,9 tons i Vági, det meste som er i lasten er brosme og lange, som har en kilopris på 7-8 kr. Lasten er vurderet til 66,600,00 kr. Fiskeriet har været godt, men kiloprisen er lav og det giver sammenlagt et skuffende resultat.
Ánunum
Trawleren Vesturleiki lander en last på 104 tons hellefisk til Kósina. De har fisket øst for Færøerne på denne tur og efter losningen, tog de på værftet Skála, hvor de skal have kigget køleanlægget og hovedmaskinen igennem om bord. Det kommer til at tage ca 4 uger.
FiskerForum.com