Forventningerne til Nor-Fishing 2014, var på forhånd skuet op til 18.000 besøgende, da den norske Dronning Sonja, sammen med Kong Harald og Kronprins Haakon, åbnede Norges største fiskerimesse i Trondheim, i sidste uge.
14 547 besøgende blev det til, fra 48 lande og med 450 udstillere fra 23 lande, har messen trods alt bevist at være en af branchens foretrukne mødesteder.
Det blev således til en lille stigning i besøgstallet, i forhold til 2012 messen og messe ledelsen var også hurtigt ude med en tak til alle for deltagelsen og et håb om at se dem igen under Nor-Fishing 2016.
Kåring af udstillingens bedste stand 2014
Messeledelsen udskrev i starten af den store norske fiskerimesse, en konkurrence, hvor bedste stand, som både skulle være innovativ og æstetisk i form og udtryk, ville løbe med den prestige fyldte pris, som Nor-Fishing 2014 bedste stand.
Kriterierne for standen, var et godt blikfang, med en gennemgående god idè samt et opmærksomt standpersonale, der kunne trække kunder til sig og levere varen.
Juryen har været messen rundt i tre dage, for at udvælge den bedste stand og på messens næstsidste dag, havde juryen truffet beslutningen.
Det blev stand nr. F-567 Peterson Packaging AS, der løb med sejren, for en stand der klart skilte sig ud fra de andre og som var bygget over en idè der lænede sig op af kysten og dens kultur. Dette samt en god præsentation af produkterne, efter fulgt af et imødekommende og fagligt dygtige messemedarbejdere, gav firmaet sejren, i det meget tætte løb om førstepladsen.
Den vindende stand er ikke ny og har været brugt adskillige gange før, men har stadig tiltrækningskraften. Desuden havde den nogle andre fordele, som miljøvenlighed og genbrug.