Det er Bredgaard Bådeværft der oplever en større ordretilgang til værftet i Sakskøbing, der nu tager konsekvensen og flytter værftet til Rødby Havn.
Det skriver FiskeriTidende.dk på deres hjemme side, at pladsproblemer ved den nuværende lokalitet på Lolland, er blevet for trange og med kundernes stigende efterspørgsel af stadigt større både, har ejerkredsen bag Bredgaard Bådeværft, Bredgaard Holding 2013 Aps ved Michael Ørsted Jacobsen og Wiuff Holding Aps ved Jørgen Viuff, besluttet at flytte til nyt og større. Nybygnings-Hallen bliver på cirka 800 kvadratmeter ialt og får monteret en bred og høj port på 10×10 meter port i den ene ende, så tidligere tiders problemer med større fartøjer der førhen skulle have monteret styrhuset på ved kajkanten. Nu istedet kan få monteret styrhuset indenfor.
Fabrikationen vil herefter kunne foregår i en fuldisoleret hal, som er forudsætningen for arbejdet med glasfiber, hvor temperaturen ikke må komme under 20 grader. Endvidere vil lofthøjden nu gøre det muligt, at samle hele skibe under tag og dermed gøre hele arbejdsgangen mere kontinuerlig og glidende, uden unødige flytninger af skrog til uhensigtsmæssige arbejdslokalitet under åben himmel. Den nye fabrikationshal vil samtidig komme til at rumme et helt nyt snedkerværksted, der samtidig tjener som opholds- og værerum for de stadigt flere underleverandører samt håndværkere, som værftet benytter sig af, under processen med byggeriet af de mange nye ordre på glasfiberbåde, som værftet løbende har fået underskrift på.
Efter det oplyste, er det planen, at den nye hal skal stå helt færdig til efteråret 2017.
Værftet rykker ikke helt ud af Sakskøbing
En stor ordreindgang, er den egentlige og den væsentligste årsag til flytningen til Rødby Havn. Men trods dette afhænder man ikke lokalerne i Sakskøbing, netop for stadigvæk at have tilknytningen til byen og også for at have pladsen til rådighed.
Virksomheden har oplevet stigende interesse for værftets produkter på det nordiske marked, hvorfor salgsfremstød og markedsføring også i et øget omfang her, vil blive rettet imod disse lande.
Så selvom produktionen i år runder 52 år og værftet med flytningen er sat et gear op, fortsætter man bygning af både i glasfiber til de mange kunder man efterhånden har leveret til fiskere i både Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. Værftet har siden 1965 beskæftiget sig med bygning af joller og kuttere i glasfiber, som der igennem tiden er blev solgt rigtig mange af, til både danske, svenske, norske og tyske fiskere.