Der bliver langet fersk fisk som aldrig før over disken hos de danske dagligvarekæder. Det viser nye tal fra analysevirksomheden Nielsen.
På kun to år er salget af fersk fisk i de danske dagligvarekæder nemlig steget med syv procent. Det svarer til, at salget er vokset med 109 millioner kroner til 1,63 milliarder kroner.
Rema 1000 er en af de dagligvarekæder, som for alvor har kunnet mærke det voksende salg af fersk fisk:
– Vi har en flot udvikling i salget af fisk, som ligger over de oplyste tal. Fisk er et område, vi arbejder meget med. Og så har vi et stærkt forsynings-setup med en dygtig leverandør, som er god til at få købt friske og gode kvalitetsfisk til os rundt omkring på de danske fiskeauktioner, siger kategorichef i Rema 1000, til Dansk Handelsblad
– Vi arbejder også løbende med sæsonfisk og tilbyder gode priser på de mere gængse produkter, og det har kunderne kvitteret for ved at købe mere fisk hos os, siger Jonas Garly Sørensen videre.
Ifølge analysen fra Nielsen er salget af frossen fisk stort set ikke udviklet sig i samme periode.