To fiskere savnes efter en Hollandsk rejetrawler forliste
Vejret har ikke været det bedste, her tidligt torsdag morgen på Nordsøen, med en jævn vind og to meter høje bølger.
ANNONCER
Vejret har ikke været det bedste, her tidligt torsdag morgen på Nordsøen, med en jævn vind og to meter høje bølger.
Det hollandske værft Damen Maaskant Shipyards i Stellendam blev i sin tid valgt til at tegne og bygge to fartøjer, med det første til levering i 2019 og det andet i begyndelsen af 2020.
Ved at sende elektriske stød i havbundens sedimenter fangede bomtrawleren lettere fladfiskene. Men samtidig i processen ødelagde denne bomtrawler mere end halvdel af bundorganismer, også kendt som »bentiske arter«
Hensigten er, at den ca. 1300 hk store motor skal sejle med den 4000 mm store propel via en Reintjes gearkasse med en 11:1 reduktion, med skroget optimeret til den bedst mulige vandtilførelse til propellen.
Det hollandske elektrofirma vil tage sig af det elektriske system samt beregnings- og tegnearbejdet medfølgende design af »Stella Polaris«.
Pladsen i den sydlige del af Nordsøen har helt sikkert allerede nået et maksimum.
Se den hollandske trawler fiske efter fladfisk i Nordsøen.
På listen over de største eksportlande i verden er Norge nummer to efter Kina, når man opgør det efter værdien. Nummer tre er Vietnam og nummer fire er Indien og endelig som nummer fem kommer EU.
Elektrisk bomtrawling, som specielt hollandske bomtrawlere benytter sig af, bliver skåret med 50 procent i år, således 42 fartøjer tages ud af dette fiskeri
Det er det hollandske bomtrawl-fiskeri med strøm, der nu er i EU kommissionens søgelys. Hele 84 hollandske bomtrawlere i den sydlige Nordsø fisker i dag med strøm, hvor det egentligt kun burde være max 15 fartøjer.
By continuing to use this website, you consent to the use of cookies in accordance with our Cookie Policy.
Accept