Det bliver dyrt både for forbrugerne og for COOP selv, når de i en landsdækkende annoncekampagne, foreslår man skal spise havaborre, for at få dækket sit daglige Omega-3 behov.
Dagligvare-giganten opfordre sine kunder til at spise mere fisk. Titlen på annoncen flugter da også med opfordringen, som giver 8 grunde til at man bør spise (endnu) flere fisk. Det er både lidt smartere, hurtigere og helt sikkert også sundere, at skifte kødet ud med endnu flere fisk.
Når det er sagt, må man undre sig over, at folkene bag annoncen, har valgt at annoncerer med den dyre importeret havaborre, istedet for de lokale fiske fisk som sild, makrel og laks.
En portion (140 gram) med frisk norsk fisk, som sild, makrel eller laks indeholder henholdsvis 2,82, 2,80 og 2,38 gram OmegaR11;3. Disse fiskearter koster normalt under en hundredelap pr. kilo i Coop´s butikker.
Importert havaborre indeholder 0,7 gram OmegaR11;3, men koster sjældent under 250 kroner pr. kilo. Det er heller ikke en fisk, som findes i Coop´s fiskekøledisk. For at finde den skal man over til konkurrenten´s dagligvarekæde Meny.
Så denne fiskereklame, er ikke just den bedste reklame for COOP, men har måske hjulpet konkurrenten af med nogle havaborre.