Selvom Danske Bank har samlet afdelingerne i Frederikshavn, er det stadig muligt at holde kundemøder med banken i Skagen. En mulighed, som mange skagboer faktisk bruger.
Nogle af Skagens lokale ansigter, bankrådgiverne Gerda Jessen og Christian Lorentzen samt undertegnede, møder fortsat deres kunder på hjemegnen. For selvom Danske Bank har samlet afdelingerne fysisk i Frederikshavn, tilbyder banken stadig rådgivningsmøder i Skagen – ligesom kunderne fortsat kan bruge bankens pengeautomat på Sct. Laurentiivej 55. Pengeautomaten er blevet flyttet nogle få meter og kan udbetale både Danske Kroner og Euro. En ny lejer flytter ind hvor der tidligere var banklokale, men ovenpå har Danske Bank fastholdt mødelokaler.
”Kunderne er meget positive overfor muligheden, og mange benytter sig allerede af den. For nogle kunder kan det være svært fysisk at komme til møde med os i Frederikshavn, og flere er endnu ikke parate til at holde netmøder. Dem vil vi gerne komme i møde med den her mulighed”, siger Jens Ole Christensen, der tidligere var filialdirektør i Danske Banks afdeling i Skagen, men som i dag er rykket med til afdelingen i Frederikshavn.
Udover muligheden for rådgivning kan Danske Banks privatkunder også fortsat hæve og indsætte penge samt betale regninger i den lokale postbutik i Skagen på Sct. Laurentii Vej 28, der har åbent mandag til fredag 12-17 og lørdag fra 10-12. Søndag
Stærkere rådgivningsmiljø
Beslutningen om fortsat at tilbyde fysiske kundemøder i Skagen, ændrer dog ikke på Danske Banks tidligere udmeldinger i forbindelse med sammenlægningen af afdelingerne i Frederikshavn.
”At vi tilbyder kunderne denne mulighed, ændrer ikke på, at vi stadig ser sammenlægningen som et stærkt kort til at sikre et endnu stærkere rådgivningsmiljø til gavn for kunderne”, forklarer Jens Ole Christensen. Han understreger, at banken fortsat oplever, at flere og flere kunder bruger bankens digitale løsninger til at klare hverdagens bankforretninger. Ligesom mange kunder har taget bankens tilbud om netmøder til sig:
”Kundernes adfærd og behov ændrer sig hele tiden – og den udvikling tilpasser vi os. Sammenlægningen skal give en endnu stærkere og kvalificeret rådgivning, og den skal komme kunderne til gode, hvad enten de holder møder med os på nettet, i Skagen eller Frederikshavn”, siger Jens Ole Christensen.