Her til kampagnestart har Fiskebranchen udgivet en folder med 6 lækre sommer-retter med dansk fisk.
Du finder bl.a.
- stjerneskud med jomfruhummerhaler
- bagt kulmule med oliven og citroncreme
- fiskeburger
- grillet hvilling mm.
Folderen kan hentes i detailhandlen bredt, men du kan også hente billeder og tekster til fri brug her.
Fiskebranchen håber på øget salg af sæsonens danske fisk, og håber samtidig at I vil lege med i kampagnen.
Rigtig god fornøjelse.
Fiskebranchens indsatser har til formål, at påvirke branchens image positivt, samt at få danskerne til at spise mere af sæsonens vildtfangede danske fisk. Indsatserne går ud på: 1) At øge tilgængeligheden og synligheden af sæsonens vildtfangede danske fisk i supermarkeder, hos fiskehandlere, i kantiner på arbejdspladser, hos grossister mm. 2) At sætte sæsonens vildtfangede danske fisk på dagsorden via synlige kampagner. 3) At give inspiration til tilberedning af sæsonens vildtfangede danske fisk. 4) At bevare det høje kendskab til 2 gange om ugen, således at danskerne mindes om, hvor ofte man bør spise fisk. 5) At give mulighed for at se og smage sæsonens vildtfangede danske fisk på events o.lign. 6) At give informationen om vildtfanget fisk i forhold til sundhed, kvalitet, bæredygtighed og klimavenlighed. Alle indsatser gennemføres i tæt dialog mellem fiskere, fiskeproducenter, detailhandel, kantiner, grossister m.fl. Dialog og samarbejde skal sikre synergi og mersalg af sæsonens vildtfangede danske fisk, som igen skal resultere i et øget fiskeindtag hen imod Fødevarestyrelsens anbefaling om at spise mere fisk: 350 gram fisk om ugen. Indsatserne gennemføres med støtte fra Den Europæiske Hav- og Fiskerifond og Miljø- og Fødevareministeriet.