Business development manager Kjeld Simonsen har i april deltaget på den store amerikanske konference, Petfood Forum, hvor en lang række internationale producenter og øvrige aktører på dette marked deltager.
”Her fik jeg lejlighed til at møde repræsentanter for nogle af de forskellige internationale firmaer, som vi samarbejder med,” fortæller Kjeld Simonsen, der bl.a. har ansvaret for udvikling og salg af TripleNine’s petfood-produkt, Promega-3, der også afsættes på det amerikanske marked.
”Men selv om tendenserne på dette marked er positive, så må vi også konstatere, at det er særdeles vanskeligt at få fodfæste for vores produkt på det amerikanske marked, men vi arbejder fortsat intenst på at få Promega-3 bedre ind på markedet,” siger Kjeld Simonsen.
Nyt, spændende produkt
Han oplyser dog, at man sideløbende hermed er i gang med udvikling af et meget spændende projekt – også rettet mod petfood-markedet i USA.
Det sker i samarbejde med en amerikansk virksomhed, der netop leverer ingredienser til det amerikanske petfood-marked og har stor erfaring på netop dette marked.
”Der er tale om et nyt produkt, som TripleNine er ved at udvikle på basis af Promega-3 til en speciel del af petfood-markedet, og det har nogle meget lovende muligheder,” siger Kjeld Simonsen, der dog på nuværende tidspunkt ikke ønsker at røbe detaljer om det nye produkt.