Med Vision 2020 sætter Hirtshals Havn nu fokus på fire primære forretningsområder, og afsætter samtidig ressourcer af til at realisere udviklingen og vækstmålene.
I direkte forlængelse af beslutningen om at sikre ressourcer til realiseringen af visionerne, har Hirtshals Havn indgået aftale med Juul’s Consulting om initiativer på godsområdet. Initiativerne skal øge godstransporten over havnen, og parallelt hermed trække nye godsruter til havnen.
Brancekendt fragtdirektør skal løbe fragten igang
Juul’s Consulting er etableret af John Juul Nielsen, der indtil 2014 har været koncernfragtdirektør i Color Line Cargo. Han har, gennem 41 år i transportbranchen i Skandinavien, opbygget et stort kendskab til sektoren og de bevægelser, der hele tiden er i en meget dynamisk europæisk transportbranche indenfor søtransport, vejtransport og banetransport.
Port of Scandinavia
Hirtshals Havn skal i de kommende år fortsætte væksten på godstrafikken, der er havnens største forretningsområde. Og med en målsætning om at blive omdrejningspunkt for godstransport i Skandinavien, kalder havnen sig nu “Port of Scandinavia”. Samlet skal dette være med til at understrege havnens fremtidige placering i transportsektoren.
I forbindelse med indgåelse af aftalen siger administrerende direktør ved Hirtshals Havn Jens Kirketerp Jensen. ”Vi mener, at John Juul Nielsen besidder et kendskab til markederne og de muligheder, der ligger for Hirtshals i fremtiden, og det er de kompetencer, vi kan udnytte for at skabe vækst. Vores geografiske fortrin er der ingen, der kan matche, og det er den kendsgerning, vi kombinerer med tænkningen i nye transportkoncepter. Det er grundlaget for den vækst, Hirtshals Havn skal være med til at skabe i Nordjylland, ”slutter Jens Kirketerp Jensen.