Trods de kølige februardage i Bremen, afholdt det ikke de mere end 11.700 forventningsfulde besøgende på FisH International og Gastro Ivent, i at deltage i Tysklands eneste fiskerimesse.
Fagmessen om fisk og skaldyr har igen bevist sit ry som branchens store mødested, og med talrige produktinnovationer var linjen lagt lige fra start til slut, for hele branchen.
Tilfredsheden med messen kom fra flere af udstillerne, der som Stefanie Görtz fra Vidal Feinkost, alle kun havde rosende ord til overs for den succesfulde messe. »Fish International skiller sig væsentligt ud, med de mange seriøse besøgende,»Det er ikke kun det helt rigtige sted at opretholde eksisterende kontakter, men også stedet hvor man tiltrækker nye.« En udtalelse der helt flugter med Egil Magne Haugstad fra Pelagia Norges, mening og oplevelse af Messen i Bremen. »Messen giver med sin kompakte størrelse, mere tid og kortere afstande mellem standene og fører derfor til flere og mere interessante diskussioner og samtaler med leverandører og kunder. Til sammenligning med større messer, hvor samtalerne efterhånden har mere karakter af Speed-Dating.«
Messens store overraskelse
»Surprise premieren« på messen stod den dansk-tyske producent Royal Greenland for, med »Kaviar Cocktails”«.
»Succesen overraskede os fuldstændigt, men det var ikke den eneste grund til vi havde besluttet at komme her. Messen er simpelthen et meget vigtigt mødested for hele branchen«, understregede den administrerende direktør René Stahlhofen fra Royal Greenland Tyskland.
Det er da også en yderst tilfreds direktør for Messe Bremen, Hans Peter Schneider, der kunne glæde sig over messens gode stemning, med glade og tilfredse besøgende og udstillere, samt at konceptet kunne holde og dermed bevise sin bæredygtighed i branchen. Et besøgstal på omkring 11.700 taler vist for sig selv.