Salgschef Thomas Fisker Hansen har fået ny titel som led i ansvarsområdet med at sælge og profilere FF’s produkter internationalt.
Thomas Fisker Hansen er 39 år. Han har været hos FF i 11 år og er netop udnævnt til Key Account Sales Director. Det er en titel, der har særlig betydning internationalt, forklarer han. Den er udtryk for en udvikling og et fremtidssyn, som han er med til at tegne af FF Skagen.
Han lægger vægt på dialogen i sit arbejde i den forstand, at kundernes individuelle behov har stor betydning for indsatsen. På den ene side har FF i forvejen en række specialprodukter. På den anden side bidrager kunderne til at udvikle nye, hvor det er muligt, forklarer han.
Den personlige kontakt
Nærhed og tillid er knyttet til hinanden. Det er samtidig et varemærke for ham og for virksomheden, lægger han vægt på at forklare. Det bygger på en personlig kontakt med kunderne udover den kommunikation, der digitalt er en væsentlig del af det daglige arbejde – i bogstaveligste forstand døgnet rundt. Thomas Fisker Hansen er desuden på rejse i udlandet 50-60 dage om året, hvor han møder både gamle og nuværende kunder, og nye kontakter opstår.
Dertil kommer møder med kunder i Danmark. Han er leder af en afdeling hos FF med 5-6 medarbejdere, som er stærkt engagerede, fremhæver han. De har det daglige ansvar for logistikken døgnet rundt: At produkterne når frem til kunder overalt i verden til aftalt tid og året rundt i 1500-2000 containere med olie og mel, der leveres med skib, tog og ad vejnettet. FF’s logistik omfatter flere end 60 lande. Der stilles minutiøse krav om at være i stand til følge med i detaljerne og samtidig danne sig det store overblik, siger han.
Thomas Fisker Hansens ansvars område er i hovedtræk:
1) Salg af mel og olie til udvalgte kunder og markeder
2) Innovation
3) Dialog med vægt på kundernes individuelle behov
Han udtrykker det selv således: – En vigtig faktor er, at vi har engagerede medarbejdere på kaj, fabrik og lager. Det er medvirkende til, at vi i salgsafdelingen bliver i stand til at imødekomme kundernes behov og forespørgsler.
Partnerskab
Kunder er partnere, siger han. Partnerskab mellem sælger og køber er udtryk for den måde, som både vi og kunderne også ønsker at handle på i et moderne, globalt samfund, som aldrig står stille. Alle er optaget af blandt andet miljø, CO 2 og nye (special-)produkter. Her spiller det naturligvis en rolle, at FF med sin holdning og internationale certifikater er i stand til at dokumentere sporbarhed, råvarernes og produkternes høje kvalitet blandt meget andet. (Se side 8).
Han er i fuld gang med at forberede endnu et af de årlige 15-20 besøg fra udlandet. Aktuelt er det en kunde fra Kina, der ønsker at se virksomheden og FF’s produktion. Der følger flere efter, siger han.