Illustrationer af den nyancerede nybygning, som skal udrustes på Myklebust Verft i Gursken, Norge.
Tilbage i 1987 fik Prestfjord-folket også bygget fartøj ved Kleven Verft, og derfor glæder det Kleventime Maritime, at fartøjsejerne vender tilbage med den nye ordre på det 63 meter lange fartøj. For reder Ola Helge Holmøy er det også en glædelig begivenhed, da relationerne til Kleven og Rolls-Royce går langt tilbage, og han pointere vigtigheden med god kontakt og kemi til værftet under hele den omfattende og lange kontraktudarbejdelse.
Den kommende Prestfjord vil være en ny generation af miljøvenlig og pålidelig hæktrawler, hvor der er stor fokus på miljø, optimal skroglinier med hensyn til stabilitet, fribord og ikke mindst gode søegenskaber. Fartøjet får en miljøvenlig hybridmotorløsning gennem en kombination af almindelig dieselmekanisk og dieselelektrisk fremdrift. Nemmere vedligeholdelse og minimal støjniveau er andre vigtige faktorer i nybygningsprojektet. Bemærkelsesværdigt er også, at al drift af spil er elektrisk, herunder i alt 8 wirespil. Trawleren skal have installeret fabrik ombord og kølelager, og har en længde oa på 63,1 m, bredde på 15,0 m.
Leveringsdatoen er fastsat til 30 Oktober 2011.