”2gangeomugen.dk” har markedsføringsplanen klar for de kommende 36 måneder.
Fiskebranchens hjemmeside ”www.2gangeomugen.dk” formidler løbende budskaber om fisk og tilberedning heraf. I dag er der 48.000 faste abonnenter på siden, som modtager ugentlige mail med opskrifter.
Der er lagt en plan for de næste 36 måneder, som fokuserer på børnefamilier og voksne i alderen 25-45 år. Her er målet blandt andet at øge forbruget af fisk i hverdagen af især kendte fiskearter og sæsonfisk.
Ifølge Danske Fiskeres PO, spiser danskerne i gennemsnit 154 gram fisk pr.uge, men Fødevarestyrelsen anbefaler, at hver voksen spiser 2-300 gram/ugentligt – så der foreligger et pænt vækst potentiale. I forbindelse med POèns medlemsrådsmøde forklarede formanden Kurt Madsen, og baggrunden for foreningens engagement i forbindelse med markedstiltag; ”Jo mere fisk Fiskebranchen kan være med til at få solgt, jo mere gavner det dansk fiskeri. Derfor engagerer DFPO sig i Fiskebranchen”.