Detailbeskrivelse
Skroget er bygget med to gennemgående dæk, hoveddæk og shelterdæk. Skrog med skanseklædning og trawl-/takkelgalge i stål. Styrehus med ruf samt signalmast er udført i aluminium. Skroget er bygget på rundspant, spejl og udfaldende bov med markant bulb under vandlinie. Agterskibet udført med knæklinie/bulbstævn og skeg.
Under hoveddækket er skroget inddelt i følgende vandtætte rum: Forepeak til ferskvand, rum for bovpropeller, brændolie højtank, lastrums sektion, maskinrum med vingetanke og hovedmotor koblet til reduktionsgear med propeller i rordyse, samt agterpeak med brænd-, smøre- og hydraulikolietanke.
På hoveddæk er fartøjet indrettet med følgende rum: Forepeak/stores, apteringssektion, fangstbehandlingsdæk, helt agter modtagertank CL og stores SB og BB med casing og nedgang til maskinrum SB.
Aptering er indrettet med entre, toilet/bad, messe/kabys, 2 2 mands- og 1 skipper lukafer samt gang og trappe.
Ved at placere apteringen længst muligt væk fra fremdrivningsanlægget er det lykkedes at lave en særdeles støjsvag aptering, der rigeligt opfylder, ikke alene Søfartsstyrelsens krav, men også anbefalingerne. Udover selve placeringen er der samtidig lavet en lang række tiltag mht støjisolering, der også er medvirkende til det flotte resultat.
Fangstbehandlingsdæk er designet af reder/værft, med bånd for løft af fangst ud af modtagertank, rense-/sortererbånd med sorterer-/vaskebinger, affaldsbånd samt transportør for fisk til lastrum. Under dæk, i lastrummet, er der indrettet faciliteter for vejning og søpakning af fangsten. Både lastrum og fangtsbehandlingsområde på hoveddæk er isoleret og garneret med Warkaus plader af hensyn til rengøringsvenligheden.
Styrehus med 360° udsyn og høje vinduer i agterkant er placeret på ruf foran midtskibs, hvilket giver plads for et stort trawldæk agter: 1 reserve nettromler umiddelbart agten for styrehus, 3 split trawl spil SB hhv BB samt helt agter 2 dobbelte nettromler, ophængt i overlæggere. Helt agter trawlgalge med hydraulisk transport af blokke.
Takkelluge mellem førnævnte tromler, således alt arbejde kommer til at foregå over hækken.