Det gælder også for Esbjerg-rederiet, der nu udvider med SES-offshore-fartøjer, så flåden i dag er tredoblet, fra 5 fartøjer til nu at tælle 16 fartøjer.
Trods tredoblingen af flåden på kun få måneder, så er offshorerederiet MHO-Co i det sydvestjyske, med hovedsæde i Esbjerg, allerede nu lykkedes med at få samtlige nye fartøjer ud på kontrakthyre. Hvilket er imponerende.
Det skriver Soefart.dk
De skriver videre, at det ser MHO—Co-rederiet som et kæmpe skulderklap fra kundernes side, at det hele er lykkedes så hurtigt, og på så kort tid. Særligt sender rederiet en stor ros til sine medarbejdere. »Både til vores dygtige folk, der har ligget vandret hele foråret for at håndtere udvidelsen og til vores nye fartøjer, der er et perfekt match til kundernes behov,« forklarer stifter og CEO Mik Henriksen fra MHO-Co i Esbjerg.
Vil gerne videre med SES-konceptet (Surface Effect Ship)
De fire nye skibe i flåden er af type SES (Surface Effect Ship). Nybygningerne er af den topmoderne 2. generation, som leveres fra et norsk værft i juli og september og har en servicefart på hele 38 til 40 knob. Hvilket næsten er dobbelt så hurtigt som de konventionelle CTV-ere er. Så de to nye fartøjer bærer meget passende navnene ‘Fast’ og ‘Furios,’« fortæller direktøren og fortsætter; »Vi vil gerne arbejde videre med SES-konceptet, der markant forkorter transittiden for teknikerne, og om et par måneder regner vi med igen at kunne frigøre et SES-fartøj til markedet (…) Det gør en stor forskel, om man kan sejle teknikere ud på en time i stedet for to og den reducerede transit-tid hjælper kunderne med at optimere deres logistik offshore,« siger Brian Schlosser, Commercial Manager hos MHO-Co.
Fartøjerne sejler direkte ud på kontrakt for Ørsted, hvor de med base i den engelske havneby Grimsby, skal servicere de store havmølleparker »Race Bank« og »Westermost Rough«, ud for Englands østkyst.
Envidere fortæller Mik Henriksen til Soefart.dk, at fartøjerne begge er chartret på MHO-Co’s hidtil længste kontrakter, som samtidig er blandt de længste, branchen endnu har set. »Hvilket kunne tyde på, at der er opbygget en stor tillid til både rederiet, men til materiellet samt mandskabet ombord på alle skibene«.
Han fortsætter ufortrødent overfor Soefart.dk, »Nu har vi både de største og de hurtigste fartøjer på markedet. Og vi kan se, at flere og flere køber ind på SES-konceptet og det giver rigtig god mening for både os og kunderne, at udvikle et tæt og tillidsfuldt samarbejde med flere langvarige kontrakter til følge, siger Mik Henriksen fra rederiet MHO-Co, til slut.