Skagen Havns nye hjemmeside har fået ny visuel identitet og logo går hånd i hånd med Skagen Havns fremadrettede strategi. Hjemmesiden har fokus på fire store forretningsområder, der understøtter den nye havneudvidelse på Skagen Havn.
Hjemmesiden har fokus på de fire kerneområder, som Skagen Havn står for: Fiskeri, Maritim Service, Gods/Bunkring og Cruise.
»Vi glemmer ikke, at vi er Danmarks største fiskerihavn, fordi vi ligestiller fiskeriet med de andre fokuspunkter på vores nye hjemmeside. Skagen Havn er her, hvor vi er i dag, på grund af fiskeriet. Hvor Skagen Havn er i fremtiden bliver helt sikkert også sammen med fiskeriet, men også sammen med nye forretningsområder,« siger direktør på Skagen Havn, Willy B. Hansen.
Han beskriver Skagen Havns nye visuelle identitet som et løft af alle Skagen Havns indsatsområder.
»Vores nye hjemmeside og logo er den synlige del af havnens identitet. Det har været væsentligt for os at få signaleret – også visuelt – at vi har nogle nye store forretningsområder, der får stor betydning for havnen fremover. De er meget væsentlige for vores nuværende og potentielle kunder,« fastslår Willy B. Hansen.
Responsiv
For havneassistent på Skagen Havn, Mikal Nielsen, er det den fjerde hjemmeside, som han har været med i tilblivelsen af. Han kender brugernes tilgang til Skagen Havns nuværende hjemmeside, og det har vist sig, at næsten halvdelen af alle nuværende brugere går på Skagen Havns hjemmeside via der mobiltelefon eller tablet.
»Derfor er det helt naturligt for os, at vi har investeret i, at vores hjemmeside er tilgængelige på alle medieplatforme. Med Skagen Havns nye hjemmeside vil vi gerne give et indtryk af, at vi er en international, professionel virksomhed, og det synes jeg, at vi i den grad er lykkes med. Ligegyldigt om man står man sin mobil, tablet eller computer, er den tilpasset til det medie,« siger Mikal Nielsen.
Derudover har Skagen Havn konstateret, at vejrstationen og anløbsliste af skibe, har været meget søgte.
»Derfor har vi på vores nye hjemmeside en vejrstation, der bliver opdateret hvert minut og en anløbsliste, der bliver opdateret på hjemmesiden hver time,« fortæller Mikal Nielsen, der mener, at Skagen Havn nu har en skarpt skåret hjemmeside, der har prioriteret et stærkt visuelt udtryk med store billeder, men også med en relevant informativ tekst. »Vi har nu en international hjemmeside, som selvfølgelig er oversat til engelsk. Vi har stillet skarpt på fire forretningsområder på hjemmesiden. For Skagen Havn består af en maritim klynge, der sammen gør hinanden stærkere.«