info@fiskerforum.dk +45 60 22 09 46
Facebook Instagram Youtube Twitter Envelope
  • English
Logo-FiskerForum
  • Top Artikler
  • Nyheder
    • Seneste Nyheder
    • Nordiske Nyheder (Kortnyt)
    • Nybygninger
    • Reguleringer
    • Nyheds Kategorier
      • Akvakultur
      • Fiskearter
      • Fiskeri
      • Foreninger
      • Forskning
      • Forvaltning
      • Havne
      • Messer
      • Miljø
      • Nyheder
      • Områder
      • Politik
      • Producenter
      • Produkter
      • Slutbruger – Fødevarer
      • Uddannelse
      • Ulykker-Forlis
      • Økonomi
      • Gæsteartikler
    • Nyhedsarkiv
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • News in English
    • Nyhedsservice
    • Video
  • Fartøjer
    • Skibsdatabase
    • Nyeste Billeder
    • Skibe Til Salg
    • Ordrelisten
    • Nybygninger
    • Nybygninger – leveringer
  • Køb & Salg
    • Køb og salg
    • Til Salg
    • Købes
    • Opret Profil
  • Jobs
    • Jobs
  • Service
    • Vejret
    • Auktionspriser
    • Oliepriser
    • Fakta Om Fisk
      • Fiskearter
      • Fangstmetoder
    • Servicelinks
    • Nyhedsservice
    • Kontakt
    • Medieinformation
  • Servicelinks
  • Dansk
  • English
  • Top Artikler
  • Nyheder
    • Seneste Nyheder
    • Nordiske Nyheder (Kortnyt)
    • Nybygninger
    • Reguleringer
    • Nyheds Kategorier
      • Akvakultur
      • Fiskearter
      • Fiskeri
      • Foreninger
      • Forskning
      • Forvaltning
      • Havne
      • Messer
      • Miljø
      • Nyheder
      • Områder
      • Politik
      • Producenter
      • Produkter
      • Slutbruger – Fødevarer
      • Uddannelse
      • Ulykker-Forlis
      • Økonomi
      • Gæsteartikler
    • Nyhedsarkiv
      • 2025
      • 2024
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • News in English
    • Nyhedsservice
    • Video
  • Fartøjer
    • Skibsdatabase
    • Nyeste Billeder
    • Skibe Til Salg
    • Ordrelisten
    • Nybygninger
    • Nybygninger – leveringer
  • Køb & Salg
    • Køb og salg
    • Til Salg
    • Købes
    • Opret Profil
  • Jobs
    • Jobs
  • Service
    • Vejret
    • Auktionspriser
    • Oliepriser
    • Fakta Om Fisk
      • Fiskearter
      • Fangstmetoder
    • Servicelinks
    • Nyhedsservice
    • Kontakt
    • Medieinformation
  • Servicelinks
  • Dansk
  • English
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft

Nybygning Havsnurp M195M – topmoderne kombifartøj fra Karstensens Skibsværft

  • maj 10, 2024
  • Ebbe
  • Dato: 10/05/2024
  • kl. 16:50
  • Kilde: FiskerForum, Karstensens Skibsværft
  • Kategori: Nybygning, Nybygning levering
  • Tags: Karstensens Skibsværft, Skagen
  • Land: Danmark, Norge
Foto / Video: Karstensens Skibsværft

18 Juni 2021 blev der indgået kontrakt mellem Havsnurp AS og Karstensens Skibsværft A/S om bygning af en ny 69,99 m Trawler. Nybygningen er nu færdiggjort og overleveret til Rederiet.

Havsnurp AS er ejet af familierne Stølen og Hole fra Midsund i Norge. Rederiet blev etableret i 1985 af svogerne Karsten Stølen og Kjell Inge Hole. Dette fartøj er Rederiets tredje nybygning, og skal afløse forrige Havsnurp, leveret fra Karstensens Skibsværft i 2012. Rederiet ledes i dag af næste generation, i form af brødrene Jan Andre og Tor Inge Stølen samt brødrene Ken-Arve og Oddbjørn Hole. Rederiet driver med kombineret trawlfiskeri, dels pelagisk efter sild og makrel og dels efter industrifisk kombineret med konsumfisk/hvidfisk. Det nye fartøj skal drives efter samme principper. Rederi og Værft har, lige siden kontrahering af forrige ”Havsnurp”, for mere end 13 år siden jobbet tæt sammen. Det nye projekt er derfor en naturlig forlængelse af et succesfuldt og konstruktivt samarbejde !

Karstensens Skibsværft glæder sig over den tillid familierne Stølen og Hole har udvist med denne ordre. Tilbagevendende kunder er uvurderlig reklame ! I lighed med de øvrige skibe som Værftet har under bygning til redere i Norge, Skotland, Sverige, Færøerne og Island, er også nye ”Havsnurp” af eget design. Efter leveringen af nye ”Havsnurp” så har Karstensens Skibsværft i alt 19 fiskefartøjer i ordrebogen for levering i løbet af de kommende 3 år.

Det nye fartøjet er et topmoderne kombifartøj, indrettet for fiskeri efter såvel pelagisk- som demersal konsumfisk med alt indenfor det nyeste af maskineri, udstyr og udrustningen.

Hoveddimensioner

Længde oa.
69,99 meter
Længde pp.
66,20 meter
Bredde mld
14,80 meter
Største bredde
15,50 meter
Dybde shelterdæk
8,30 meter
Dybgang hoveddæk
5,70 meter
Scantling dybgang
7,70 meter

Kapaciteter mm.

Brændolie
418 m³
Ferskvand
35 m³
Teknisk ferskvand
m³
Smøreolie
19 m³
Urea
15 m³
RSW-tanke
1.951 m³
Tonnage
2.521 m³

Leverandører

Hovedmotor, Propelleranlæg og gear
Styrhus konsoller
Ventilation
Elektronik
Blokke
Hjælpemotorer
Fabriksudrustning
Hovedentreprise

Teknisk udstyr

Design: Karstensens Skibsværft A/S
Prøvetursfart/gennemsnit: 17,5 knob.
Klasse: DNV +1A E0 TMON Ice-C, Fishing Vessel.

DÆKSMASKINERI:
Elektriske wincher, alle leveret af MacGregor Rapp Marine:
2 x Trawlwincher 80,0 t
2 x Snurpewincher 37,7 t
2 x Nettromle 80,0 t
2 x Frelserwinch 45,0 t
2 x Fortøjningswinch, agter 6,6 t
1 x Netsondewinch
2 x Ankerwinch

Fiskepumpeudstyr leveret af MacGregor Rapp Marine:
2 x Elektrisk fiskepumpe, 24”.
2 x El-kabeltromle
2 x Fiskeslangetromle
Dækskraner og nothåndteringsudrustning, leveret af MacGregor Triplex:
1 x Nothaler, Triplex 1020 med elektrisk drift.
1 x Notkran på galge, Triplex KNR-75
1 x Mellemrullekran, Triplex NK-6000
1 x Fordækskran, Triplex KN-50
1 x Fiskepumpekran, Triplex KN-50
1 x Flodlægger, FLH-112
1 x Grundlægger, GLH-112
Hydraulik drivstationer / power packs:
Krananlæg: 2 x 128 kW.
Trawlblokke Brdr Markussen, BlueLine
Ankre og kæder HHP Spek, leveret af Sotra.

FREMDRIVNING OG MASKINERI
Hovedmotor: Wartsila 8L32E2, 4640 kW.
Propelleranlæg: Wartsila 4G1005, d4500 mm.
Reduktionsgear: Wartsila SVC95-P58.
Akselgenerator: Cummins AvK, 2500 kW / 3125 kVA @ 1200 rpm
– vandkølet
Hjælpemotorer: 3 x Nogva Scania DI16, 615 kWe @ 1800 rpm.
Styremaskine: 1 x Kongsberg SR772 – 275 kNm.
Ror 1 x Kongsberg FB-H 2330×4500 (flap).
Azimuth: 1 x Brunvoll AR-63-LTC-1750, 850 kW / 1156 HP
Sidepropeller agter: 1 x Brunvoll FU-63-LTC-1750, 950 kW / 1292 HP

Startluftkompressor: 2 x Sperre HL2/77A
Arbejdsluftkompr: 2 x Atlas-Copco GA11FF
BrO separator: GreenOil filter.
BrO transferpumper: 2 x Desmi.
BrO heeling pumpe 1 x Desmi, 90 m3/h
BrO fjernpejling: MCS.
SmO separator GreenOil filter.
Pumper: Hovedmotor køling: Azcue.
Brand-, spule- og lænsepumper: Desmi.
Hydraulik-, AC og øvrige kølevandspumper: Desmi.
Bokskølere: Blokland (hovedmotor)
Blokland (hjælpemaskineri)
(alle maskiner og øvrige hovedkomponenter er FV-kølede).
Dykpumper: ITT Flygt.
FV hydroforanlæg: 2 x Desmi.
Toilet/sewage pumper: 2 x Hidrostal.
Toilet/vacuum system: Jets.
VV beholdere: 2 x OSO Marine 17RA 300 E
Lastevandsseparator: DVZ 1500 FSU OilChief

FISKETANKE / FISKEBEHANDLING:
RSW-system: 2 x PTG FrioNordica, 2 x 1300 kW / 2 x 1.118.000 kCal/h.
Cirkulationspumper 2 x 960 cum/h
Kondensatorpumper 2 x 270 cum/h
Pumper af type Desmi.
RSW cirkulationssystem med Eltorque aktuerede ventiler, styret fra MCS kontrolsystem.
Vacuum-system: C-Flow:
4 x 87 kW kompressor aggregater.
2 x 4200 l tank.
Slurry is-system: Kapp, Optim-ice BP-140 + T-4000 (107 kW / 92.000 kCal/h).
Fabriksudrustning: Boa Tech, incl installation.
Rensemaskiner: 2 x KM Fish / Carsøe Mk5.

REDNINGS- OG BRANDSLUKNINGSUDRUSTNING:
MOB-båd: Viking Norsafe Merlin 615.
MOB-båds davit: MDM DAF-275.
Redningsflåder: 2 x Viking, 12 pers.
Brandmeldeanlæg: Consilium.
Central brandslukning: Survitec, vandtågeanlæg.

INDRETNING MM:
Styrehus indretning: Karstensens Skibsværft
Styrehus konsoller leveret af : ElPro
Brokonsoller leveret af Elpro bidrager til et godt arbejdsmiljø på broen
Styrehus-stole: 3 x NorSap 1600 Comfort.
Indretning: Maritime Montering.
Møbler i indretning: Maritime Montering / Ekornes.
Skodder: BIP.
Indretningsdøre: BIP.
Ventilationsanlæg: LF Ventilation.
A/C anlæg: LF Ventilation.
Vinduer: Promap.
Frontvinduer: 19+6 mm lamineret glas.
Vinduesviskere: 9 x Wynn.
Malingsleverandør: PPG Sigma.
Hempel silikone bundmaling.

ELEKTRISK:
Komplet installation: KS Elektro A/S.
Alarm-/overvågning: Marine Control Services (MCS), Norge.
Navigationslys: Den Haan.
Søgeprojektør: 2 x Polarlight.
1 x Colorlight.
Tank niveau alarmer: Mobrey.
Hovedtavle: Scantechnic.
PMS system: DEIF Delomatic 4.
Central UPS: 99 kVA.

ELEKTRONIK:
Elektronisk udrustning (navigation, fiskesøgning, kommunikation)
leveret af Marineelektronikk, Ålesund og Furuno Norge og installeret af KS Elektro. Hovedkomponenter:

Matrise system: Furuno BlueBridge.
LF sonar: 1 x Furuno FSV-25.
MF sonar: 1 x Furuno FSV-85.
HF sonar: 1 x Furuno FSV-75.
Ekkolod: 1 x Furuno FCV-38
1 x Furuno FSS-3BB
1 x Furuno DFF3
Trawl sonar: 1 x Furuno Imagenex TS-360
Netmonitorering: 1 x Scanmar ScanBas 365
Strømlog: 1 x Furuno CI68
Radar, S-band: 1 x Furuno 2338 BB.
Radar, X-band: 1 x Furuno 2318 BB.
Radar 1 x Furuno DRS6A-NXT
Gyro: 1 x Simrad GC80.
GPS-gyro: 1 x Furuno SC-70.
Autopilot: 1 x Simrad AP80.
Ecdis: 2 x Tecdis T-2138A.
Plotter : 1 x MaxSea Time Zero.
1 x Olex.
SSB: Sailor 6310.
VHF udrustning: 2 x Sailor 7222 DSC
2 x Sailor 6210.
Termisk kamera: Flir M364C, gyro stabiliseret
V-sat kommunikation: Telenor.
Satelit kommunikation: StarLink.
Satellit tlf Iridium LT-3100.
Sat-TV system: Telenor.
TV/underholdning: KS Elektro.

– alt udstyr som blackbox, og fremvist på:
Styrehus monitorer: 55” Hatteland Enix, widescreen monitorer.

M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft
M195M Havsnurp - Nybygning, Karstensens Skibsværft

Skroget er bygget i stål med to gennemgående dæk, hoveddæk og shelterdæk samt bak- og bådedæk med dækshus. Styrehus, dækshus, skorsten samt for- og agtermast er bygget i aluminium. Skroget er bygget på rundspant, med spejl og lodret bov og indbygget bulb. Agterskibet er udført med knæklinie/bulbstævn og skeg for plads for stor propeller.

Under hoveddæk er skroget inddelt i følgende vandtætte rum: Forepeak, thruster/sonarrum, rum for azimuth, højtanke for brændolie, RSW-last sektion med centralt RSW-pumpe-/manifold rum, maskinrum med hovedmotor koblet til reduktionsgear med propeller i dyse og sidepropeller. Helt agter agterpeak med tanke.

På hoveddæk: Forepeak, stores/Ozon-rum, vakuum pumperum, RSW-last trunk sektion med centralt rum for RSW-kølemaskinrum. Agten for dette indretningssektion SB, maskinværksted BB og maskinrums-galleri CL. Tavlerum og kontrolrum agten herfor BB og herefter maskinstores i CL og SB under nedsænket notbinge. Helt agter netstorestanke og styremaskine-/hydraulikrum. Indretning med 2 maskinchefslukaf med toilet/bad samt vaskeri, trimrum og gang/trappe.
På shelterdæk: Stores i forepeak og maskinrum for havnegenerator (DG3). Agten for skod fabriksdæk og agten for dette lukket lastedæk med snurpewincher samt med dækshus/afsilingskasse og luger til de 9 RSW-tanke. Fuld bredde overbygning agtenfor luger, trawlværksted/stores
BB, svejseværksted samt udstødnings- og ventilationsskakte BB og indretning SB.

Indretning i overbygning: 3 mandskabs lukafer, alle med eget bad/toilet, omklædningsrum/kaffebar med fælles toilet, olietøjsrum samt gange og trapper. Ved at placere indretningen længst muligt væk fra propelleren og øvrige støjkilder, dannes et godt grundlag for en støjsvag indretning. Udover selve placeringen er udført en række konstruktive tiltag mht støjisolering, der også er stærkt medvirkende til at skabe et lavt støjniveau.
Agten for overbygning trawldæk med 2 nettromler, arrangeret side-om-side og SB nedbygget notbinge. På spejl 2 hydrauliske hækporte og 2 x 3 stk hydrauliske styrestænger.

Bakdæk/bådedæk 01 er vandtæt helt til agterkant af overbygning, agten for midtskibs.

Forrest på bakdæk/bådedæk 01 ankerwinch i hus under formast samt fortøjningsudrustning. Agten for dette rulledæmpertank.

Herefter snurpedæk med flodline- og brystwinch og forreste snurpegalge SB. SB fiskepumpe, fiskeslange- og el-kabeltromler. SB for dækshus agterste snurpe galge samt Triplex nothaler. Ligeledes på bådedæk 01-niveau hoveddækskran og fiskepumpe kran.

På bådedæk 01, dækshus i center. Indretning i dækshus med: Messe, dagrum, kino, kabys med proviantrum (og separate køle-fryserum), hospital, fælles toilet samt gange og trapper. På BB side af indretning indbygget MOB båd og –davit. Agten for dette separat opbygning indrettet med vifterum for maskinrum og hydraulikrum samt udstødnings (eksos-) trunke.

Agten for dækshus, på bådedæk 01, 2 stk trawlwincher samt skorsten og ende-frelserwinch BB. Helt agter på bådedæk fiskepumpe og fiskeslangetromle BB. Trawlgalge med ophæng for 3 trawl- og 1 frelserblok helt agter.
På bådedæk 02 dækshus med indretning. Indretning i dækshus med: 6 lukafer (med eget bad/toilet), vaskeri, fælles toilet, elektronikrum samt gange og trapper. Agten for / på BB side af dækshus MOB-båd og –davit samt skorsten.

Styrehus på brodæk har 360° sigt.

Designfilosofien bag hoved-/hjælpemotor konstellationen er som følger:
Der er monteret 1 stk kraftudtag (PTO) på hovedgearet, beregnet for primær drift af skibets strømforsyning via akselgeneratoren (2500 kW).
For yderligere strømforsyning er fartøjet udrustet med 3 stk diesel-generatoranlæg, hver på 615 ekW. Det elektriske system er opbygget med mulighed for paralleldrift af de 3 diesel-generatorer. Endvidere forsynes el-anlægget med et Power-Management-System (PMS) som administrerer kraftforbrug og automatisk opstart af generatoranlæg.

Der er monteret UPS/clean power for 230V, således skibets frekvens kan flyde mellem 50 og 60 Hz. Dette giver mulighed for at reducere hovedmotorens omdrejningstal med 17%.
Dieselgenerator-anlæggene har mulighed for enten 50 eller 60 Hz drift.
I tillæg til det konventionelle fremdrivningsanlæg er fartøjet udrustet med en 850 kW (1156 HK), kombineret nedsænkbar azimuth / tunnel thruster i forskibet. Denne vil kunne drive skibet frem i nødstilfælde, eller i tilfælde af ønske om reduceret fart.
Ovenstående arrangementer sikrer en meget stor fleksibilitet, stor driftsikkerhed samt mulighed for brændstof- og driftsøkonomisk fornuftig drift.

Driftsfilosofi:
Under fiskeri, hvor fartøjets elektriske winchanlæg anvendes mere eller mindre kontinuerligt, vil hovedgearets PTO og dermed akselgeneratoren være koblet ind. Når der er brug for fuld kraft på wincherne, vil der ikke være behov for fuld ydelse på hovedmotoren. Hovedmotoren vil således bruges som kraftkilde dels til fremdrivning og dels til strømforsyningen. Følgelig er det ikke nødvendigt at have hjælpemotorerne i drift.
Winch anlægget er af elektrisk type, med re-generering af effekten bla under udfiring af wire.

Skulle der være ønske om yderligere kraft på fremdrivningsanlægget, da er hjælpemotorerne så tilstrækkelig store, at de tilsammen vil kunne køre skibets normale strømforsyning incl belastning på winchsystemet.
Som et yderligere tiltag, med direkte nul-udslips effekt, er fartøjet forsynes med 1100A landstrømsforbindelse. Dette giver mulighed for at skibet kan losse uden brug af diesel-generatorer, og derved være reel nul-udslip. Eksisterende infrastruktur på land er dog endnu ikke komplet alle pladser endnu.

Ovenstående arrangementer sikrer en meget stor fleksibilitet, stor driftsikkerhed samt mulighed for brændstof- og driftsøkonomisk fornuftig drift.

TidligereForrige nyhedFærøerne: Landinger af blåhvilling til de nordiske lande
Næste nyhedFærøerne: Den langsomme svømmer fanges tæt på havbundenNæste
Der er nu forbud imod fiskeri af stenbidder i 2025, og sandsynligvis også de næste mange år. foto: KU Henrik Carl

DTU sætter stenbideren under lup

Årets læreplads søger vinder..

Har du haft årets bedste læreplads i 2025?

Pelagic Advisory Council

Fiskebestande under pres – PelAC kræver langsigtede aftaler

Danmark knækker koden til bæredygtigt jomfruhummer-fiskeri med tejner

ANNONCER

ANNONCER

Kontaktinfo

  • +45 60 22 09 46
  • info@fiskerforum.dk
  • Otto Pedersvej 1
    6960 Hvide Sande
    Danmark

Nyheder

  • Seneste Nyheder
  • Nordiske Nyheder
  • Nybygninger
  • Nyhedsservice
  • Tip en Nyhed
  • News in English

Andre Projekter

  • Oplevelsesgaver
  • DK Fisker
  • OSB plader
  • Gas grill
  • Hvide Sande
  • MyHvideSande
  • Hvide Sande Isværk

Service

  • Fartøjer - Skibsdatabase
  • Køb & Salg
  • Hyrebørs
  • Oliepriser
  • Fiskepriser
  • Fakta om Fisk
  • Medieinformation

NYHEDSARKIV

  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015

Nyhedsservice

modtag nyheder
Tip en nyhed
Facebook Instagram Twitter Youtube
Logo-FiskerForum

Alle billeder, tekster og data på FiskerForum er beskyttet af dansk lov om ophavsret. Alle rettigheder tilhører eller varetages af FiskerForum.dk på vegne af de tilknyttede fotografer. Det er ikke tilladt at kopiere eller bruge tekster, data eller billeder fra FiskerForum uden tilladelse. © 2004 - 2019

Webdesign by ApolloMedia

Handelsbetingelser Cookie & Privatlivspolitik

Kontaktinfo

  • +45 60 22 09 46
  • info@fiskerforum.dk
  • Otto Pedersvej 1
    6960 Hvide Sande
    Danmark

Nyheder

  • Seneste Nyheder
  • Nordiske Nyheder
  • Nybygninger
  • Nyhedsservice
  • Tip en Nyhed
  • News in English

Andre Projekter

  • Oplevelsesgaver
  • DK Fisker
  • OSB plader
  • Gas grill
  • Hvide Sande
  • MyHvideSande
  • Hvide Sande Isværk

Service

  • Fartøjer - Skibsdatabase
  • Køb & Salg
  • Hyrebørs
  • Oliepriser
  • Fiskepriser
  • Fakta om Fisk
  • Medieinformation

NYHEDSARKIV

  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015

Nyhedsservice

modtag nyheder
Tip en nyhed
Facebook Instagram Twitter Youtube
Logo-FiskerForum

Alle billeder, tekster og data på FiskerForum er beskyttet af dansk lov om ophavsret. Alle rettigheder tilhører eller varetages af FiskerForum.dk på vegne af de tilknyttede fotografer. Det er ikke tilladt at kopiere eller bruge tekster, data eller billeder fra FiskerForum uden tilladelse. © 2004 - 2019

Webdesign by ApolloMedia

Handelsbetingelser Cookie & Privatlivspolitik

By continuing to use this website, you consent to the use of cookies in accordance with our Cookie Policy.

Accept