Besøg vores mobil side
 .

Nybygning SK924 Hanne Jette

Nybygningen SK 924 Hanne-Jette bygget af Bredgaard Bådeværft var færdigt d. 15. december, men kom først til hjemhavnen i Glyngøre midt i marts på grund af is i Limfjorden.


SK924 Hanne Jette - Glyngøre - Fotograf: Bredgaard BådeværftSK924 Hanne Jette

Den 10,30 lange glasfiberfartøj er Poul Erik Havbo's 6. nybygning i en livslang fiskekarriere. Denne blev bestilt for godt et år siden, efter at Poul Erik havde studeret en anden levering fra Sakskøbing-værftet, som blev leveret til Skagen i 2009. ”Den 33 fods fartøj så meget fornuftig ud, og størrelsen var ideel til mit fiskeri på Limfjorden,” siger Fiskeskipper Poul Erik, som skal fiske ene mand fra SK 924.

Bredgaard Bådeværft blev entreprise på Poul Havbos 6. fartøj, da værftets var meget konkurrencedygtig på prisen. ”Bredgaard Bådeværft kom med det billigste, og derfor mest attraktive tilbud,” siger Poul efter godt samarbejde med værftets direktør Mikael Jakobsen Nybygningsprojektet har forløbet gnidningsfrit og var det ikke for is i Limfjorden var kutteren også allerede i gang med fiskeriet i februar måned


SK924 Hanne Jette - Glyngøre SK924 Hanne Jette - Fotograf: Bredgaard BådeværftSK924 Hanne Jette

Fiskeriet bliver efter østers og muligvis sorthummer i Limfjorden En tæt dialog med Bredgaard og ledelsen Bredgaard-værftet er en af danmarks førende indenfor glasfiberfartøjer. ”Vi prioritere den tætte kontakt med kunden højt, og involverer allerede kunden i projektets tegningsfase.” siger Mikael Jakobsen som påpeger, at kunder kan få et fartøj lige efter deres ønske og behov.

Og dette var også tilfældet for Poul, som ønskede større højde i maskinrummet og en lidt bredere skib og styrhus end den regulere 33 fods kutter. Se forskellene og andre tekniske data på SK 924 Hanne – Jette nedenunder

Hoveddimensioner  
Længde oa. 9,99 meter Tonnage 10,2 GT
Bredde mld 3,80 meter Aptering 2 mand
Motorer Propeller
Hovedmotor Volvo Penta D7  Marinediesel 6 cylindret på 6 liter 130 kW 177 HK. Ved 1900 omdr/min. Propeller 3-bladet propel 34” Korsør Propeller, alubronze, 863 mm højregående
Gear DONG DMT 5100  revers- og reduktionsgear med oliekøler red. 3,0:1 Bovpropeller SL-SH100/185T-U08 Hydr. Bovpropel tryk max. 100 kg
Peterson og Sørensen
Hovedmotor
Korsør propeller
Propeller
Rødvig Havn Bådværft
Smedjearbejde
Hanstholm-el
Lev- og montering af elektronisk udstyr.
Bredgaard Bådeværft
Hovedentreprise

FiskerForum 5. April 2011

© 2017 • Fiskerforum • CVR 32663192 • www.fiskerforum.cominfo@fiskerforum.com • Tlf +45 9731 1946 Cookie- og privatlivspolitik

FiskerForum er drevet af Apollomedia

*/